Polskie Linie Lotnicze LOT wynajmują już w formule wet-leasingu od Air Belgium airbusa A330-900neo (OO-ABG), który realizuje codzienne rotacje do Nowego Jorku. Teraz w Warszawie pojawił się kolejny samolot tego typu należący do belgijskiego operatora (OO-ABF). Na stałe zostanie tylko jeden samolot – LOT potwierdza, że to podmiana egzemplarza.
Flota samolotów szerokokadłubowych LOT-u liczy 15 boeingów 787, z czego trzy maszyny są obecnie wyłączone z czynnej służby z uwagi na prace konserwacyjne. Sezon zimowy charakteryzuje się przeważnie mniejszym popytem na loty. Aby samoloty nie stały bezczynne na płytach postojowych lotnisk, linie lotnicze decydują się na realizację na zlecenia touroperatorów czarterowych lotów długodystansowych do egzotycznych destynacji. Tak zrobił również LOT, który jednego „Liniowca Marzeń” zbazował w czeskiej Pradze.
Aby siatka regularnych połączeń long-haul’owych była realizowana, LOT wynajął w formule wet-leasingu od Air Belgium jednego airbusa A330-900neo.
Szerokokadłubowiec od października ubiegłego roku wykonuje codzienne rejsy do Nowego Jorku.
Sytuacja finansowa Air Belgium nie jest dobra. Belgijski przewoźnik tonie w długach i wystąpił o sądową ochronę, aby przeprowadzić restrukturyzację. Nie tak dawno belgijskie media donosiły, że zarząd Air Belgium planuje wycofanie z floty dwóch szerokokadłubowców nowej generacji. Z informacji uzyskanych wtedy od LOT wynika, że
Air Belgium deklaruje wykonanie zawartej z przewoźnikiem umowy.
Do tej pory połączenia LOT-u między Warszawą a Nowym Jorkiem wykonywał airbus o numerach rejestracyjnych OO-ABG. Wczorajszy rejs do Wielkiego Jabłka i dzisiejszy lot powrotny na Lotnisko im. F. Chopina wykonuje z kolei A330-900neo, który nosi następujące znaki rejestracyjne: OO-ABF. Jest to maszyna, która przez od 21 sierpnia 2023 roku była uziemiona na brukselskim lotnisku Zaventem. Samolot miał w tamten dzień wykonać rejs z Brukseli do Johannesburga, lecz maszyna krótko po starcie zawróciła do portu w stolicy Belgii z powodu awarii pompy hydraulicznej.
OO-ABG od 1 marca nie wykonał żadnego lotu i przebywa na płycie postojowego Lotniska Chopina. Trwa właśnie podmiana egzemplarza – od marca dla LOT nie będzie już latał OO-ABG, a właśnie OO-ABF.
Tekst został zaktualizowany o informacje od PLL LOT o podmianie egzemplarza.