Polskie Linie Lotnicze LOT wynajmują w formule ACMI od EuroAtlantic Airways boeinga B777-200ER. Do 6 kwietnia rejsy realizowała maszyna o rejestracji CS-TSW, która 8 kwietnia została podmieniona przez bliźniaczy samolot portugalskiej linii o rejestracji CS-TSX i od tego dnia realizuje codzienne rotacje do Nowego Jorku. LOT potwierdza, że to podmiana egzemplarza.
Flota samolotów szerokokadłubowych LOT-u liczy 15 boeingów B787, z czego cztery maszyny są obecnie wyłączone z czynnej służby z uwagi na prace konserwacyjne oraz wymianę silników. Są to dwa B787-8: SP-LRD i SP-LRF oraz dwa B787-9: SP-LSA i SP-LSC.
Aby siatka regularnych połączeń dalekodystansowych była realizowana bez większych zakłóceń,
LOT wynajął w formule wet-leasingu od EuroAtlantic Airways jednego boeinga B777-200ER.
Szerokokadłubowiec od paź∂ziernika ub.r. wykonuje codzienne rejsy do Nowego Jorku (wcześniej rejsy na tej trasie realizował
A330-900neo od Air Belgium).
Jak informowaliśmy w styczniu br., leasing boeinga 777-200ER od euroAtlantic Airways potrwa dłużej niż planowano, a szerokokadłubowy samolot będzie realizował flagowe rejsy PLL LOT do Nowego Jorku do czerwca tego roku.
Podmiana maszynyDo tej pory połączenia LOT-u między Warszawą a Nowym Jorkiem wykonywał boeing o rejestracji CS-TSW. Od 8 kwietnia na tej trasie rejsy obsługuje z kolei B777-200ER, który posiada rejestrację CS-TSX. Zmiana dla pasażerów jest czysto kosmetyczna i praktycznie niezauważalna.
CS-TSW od 6 kwietnia nie wykonywał żadnego lotu i przebywał na płycie postojowego Lotniska Chopina. 8 kwietnia z Lizbony przybyła maszyna CS-TSX i następnie obsłużyła rejs LOT-u do Nowego Jorku, natomiast dotyczasowy samolot obsługujący wspomniane loty został przebazowany tego samego dnia do Frankfurtu. B777 prawdopodobnie trafił na przegląd do Lufthansa Technik.
Produkt pokładowyBoeing 777-200ER (CS-TSX), który lata obecnie dla LOT, to 21-letnia maszyna, która przed dołączeniem do floty portugalskich linii latała dla Alitalii. Samolot posiada trzyklasową konfigurację pokładu dla 293 pasażerów: 30 w klasie biznes, 24 w ekonomicznej premium oraz 239 w ekonomicznej. Choć samolot ma już swoje lata, to produkt kabinowy nie jest aż tak stary. Portugalskie linie lotnicze po przejęciu maszyny jednak nie zdecydowały się na gruntowną modernizację kabiny, a więc oferowany produkt twardy jest pozostałością po dawnej AlItalii.