Polskie Linie Lotnicze LOT nie przywrócą w sezonie letnim rejsów do pekińskiego portu lotniczego Daxing, którego działalność została zainagurowana na krótko przed wybuchem pandemii COVID-19. LOT skoncentruje się na obsłudze trzech lotów w tygodniu do portu Capital. Na tej trasie przewoźnik konkuruje z ofertą Air China. Chińskie linie obsługują Warszawę za pomocą airbusów A330.
Zmiana bilateralnej umowy lotniczej między Rzeczypospolita Polską a Chińską Republiką Ludową pozwoliła polskiemu przewoźnikowi na realizację między Warszawą a Pekinem siedem lotów tygodniowo. Wcześniej LOT, tak jak Air China, między dwoma miastami – nie licząc pandemii COVID-19 – wykonywały po trzy rotacje w tygodniu. Rejsy dwóch przewoźników zaczynały się lub kończyły na lotnisku Capital.
Wyczerpywanie się przepustowości na „starym” pekińskim lotnisku „zmusiło” Pekin do podjęcia decyzji o budowie nowego portu lotniczego, który odciąży zatłoczony, stołeczny port.
Kilka tygodni przed wybuchem pandemii otwarto lotnisko Daxing, którego terminal zaprojektowała wybitna brytyjska architekt o irackim pochodzeniu, Zaha Hadid.
Polskie Linie Lotnicze LOT były pierwszym przewoźnikiem z Europy, który zainaugurował bezpośrednie rejsy do portu Daxing. Pandemia wymusiła konieczność zamknięcia trasy i stratę sporych zysków. Przewoźnik znad Wisly przywrócił rejsy między Lotniskiem Chopina a Pekinem-Daxing na początku zeszłorocznego sezonu letniego. Niski popyt na rejsy sprawił, że linie zawiesiły połączenia na sezon zimowy, z zastrzeżeniem, że
cztery rotacje w tygodniu powrócą na wiosnę 2024 roku.
Tak się jednak nie stanie. PLL LOT nie przywrócą 1 kwietnia rejsów do portu Daxingu. Decyzja o zawieszeniu lotów między Okęciem a portem Daxing może zaskakiwać, zwłaszcza teraz, kiedy Chiny zniosły wszystkie restrykcje, a chińskie zorganizowane grupy wracają do podróżowania. Od 1 września 2023 roku władze Chińskiej Republiki Ludowej nie wymagają już od podróżujących do Państwa Środka turystów żadnego testu na obecność koronawirusa.
LOT w dalszym ciągu będzie oferował loty do portu Capital. Na „główne” pekińskie lotnisko z Warszawy Dreamlinery będą latać, tak jak obecnie, trzy razy w tygodniu.
Do Chin podróżni z Polski będą mogli udać się również na pokładach airbusów A330 linii Air China, których jakość sprawdziliśmy we wrześniu ubiegłego roku.