Późnym wieczorem w poniedziałek (21 listopada) do Warszawy przyleciał w barwach Blue Air kolejny z nowszych boeingów 737 MAX 8 dla PLL LOT. To druga z maszyn przejęta od rumuńskiej linii w leasingu od Air Lease Corporation (ALC).
Trasa przebazowania (21 listopada) lotu LO9002 to: Praga (PRG) – Warszawa (WAW). Samolot znajdował się na praskim lotnisku od połowy września br. gdzie trafił po zawieszeniu działalności przez linię Blue Air. Warto dodać, że pierwszy MAX po Blue Air
trafił do Warszawy 28 października br.
B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43331 / LN 8138 (ex YR-MXE), który otrzymał polską rejestrację SP-LVL, został wyprodukowany w połowie 2021 roku, pierwszy lot techniczny odbył 21 października ub.r. i następnie 17 grudnia 2021 r. został dostarczony linii Blue Air. Następnie, po wycofaniu przez rumuńskiego przewoźnika, samolot został zaparkowany przez firmę ALC w czeskiej Pradze. Znajdował się tam od 14 września do 21 listopada br. Nowy nabytek LOT-u zabiera na pokład 189 pasażerów, to o trzy osoby więcej niż obecnie wykorzystywane przez przewoźnika B737 MAX, które mają 186 foteli.
Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów B737 MAX i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie szóstego egzemplarza flota boeingów 737-8 MAX będzie liczyć 11 samolotów.
Obecnie we flocie LOT-u jest 77 maszyn, w tym 13 boeingów 737: siedem B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać cztery B737 MAX 8, a także kolejne E175 i E190. Te ostatnie docelowo będą zastępować wycofywane samoloty De Havilland Dash 8-400.