Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT odpowiada: Gniazdka w fotelach MAXa to nie atrapy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT odpowiada: Gniazdka w fotelach MAXa to nie atrapy
fot. Piotr Bożyk
Michał Cessanis, podróżnik i redaktor prowadzący National Geographic Traveler, opisał w swoich mediach społecznościowych, że w trakcie rejsu powrotnego z Nicei do Warszawy, boeingiem 737 MAX 8 LOT-u, nie działały gniazdka elektryczne – przez załogę miały zostać nazwane atrapami. Rzecznik PLL LOT odpiera zarzuty, wskazując, że gniazdka elektryczne działają bez zarzutów, lecz ze względu na wprowadzane modyfikacje, są one czasowo wyłączone z użytku.

Podróżnik wybrał się na weekendowy wyjazd na Lazurowe Wybrzeże. W trakcie niedzielnego, powrotnego rejsu do Warszawy napotkał na niedziałające w samolocie Polskich Linii Lotniczych LOT gniazdka elektryczne. Wieczorny rejs (LO344) realizowany był przez boeinga 737 MAX 8, o numerach rejestracyjnych SP-LVM. Wąskokadłubowiec dołączył do floty LOT-u pod koniec października 2022 r. Był to pierwszy z sześciu B737 MAX 8, który zasilił flotę polskiego przewoźnika, a pierwotnie był przeznaczony dla upadłych rumuńskich linii lotniczych Blue Air. Samolot przyleciał do Warszawy bezpośrednio z zakładów produkcyjnych Boeinga w Seattle.

Michał Cessanis opisał w swoim mediach społecznościowych historię „z życia podróżnika”. – Przepraszam, nie działają kontakty do ładowania telefonu. Co się stało – spytał podróżnik stewardessę pracującą w tamtym rejsie LOT-u. – Nawet nie wiem, jak to panu powiedzieć... Te kontakty to atrapy. W tym samolocie nigdy nie działały, nawet instalacja elektryczna nie jest do nich doprowadzona – miała powiedzieć, zmieszana, członkini załogi pokładowej feralnego lotu.


Redaktor prowadzący National Geographic Traveler spytał, czy rzeczone gniazdka to „atrapy”. – Tak, i te do normalnych wtyczek i te do kabli USB. Tak mi głupio, przepraszam – powiedziała stewardessa. Cessanis na koniec stwierdził, że to nie załoga pokładowa powinna przepraszać za takie uchybienia.

PLL LOT użytkują obecnie flotę 11 boeingów 737 MAX 8. Sześć nowych MAX-ów zostało pozyskanych przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air , w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej wyleasingowała dla LOT-u pięć takich samolotów oraz jednego Dreamlinera. Skontaktowaliśmy się z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. – Uprzejmie informujemy, że samolot typu boeing 737 MAX 8, o znakach SP-LVM, jest wyposażony w system zasilania elektrycznego i nie są to atrapy – powiedział Rynkowi Lotniczemu Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT. – System jest natomiast czasowo zdezaktywowany, do czasu wykonania niezbędnych modyfikacji i w niedługim czasie powinien zostać ponownie uruchomiony – dodał Moczulski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Łukasz Malinowski 17 listopada 2023

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Łukasz Malinowski 17 listopada 2023

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Pasażer i linie lotnicze

Czy LOT może polecieć do Teheranu?

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5