Późnym wieczorem w czwartek (1 grudnia) do Warszawy przyleciał w barwach Blue Air kolejny z nowszych boeingów 737 MAX 8 dla PLL LOT. To trzecia z maszyn przejęta od rumuńskiej linii w leasingu od Air Lease Corporation (ALC). Tego samego dnia w swój pierwszy rejs z pasażerami w LOT wystartował inny MAX 8 o rejestracji SP-LVM odebrany pod koniec października br.
Pierwszy nowy MAX już lata
Pierwszy MAX po Blue Air
trafił do Warszawy 28 października br. Jest to fabrycznie nowy samolot. 1 grudnia br. maszyna zainaugurowała swoją służbę na siatce połączeń PLL LOT na trasie Warszawa - Bruksela - Warszawa. Dziś (2 grudnia) samolot wykonuje rotację Warszawa - Madryt.
SP-LVG już w Warszawie
Trasa przebazowania (1 grudnia) lotu LO9002 to: Praga (PRG) – Warszawa (WAW). Samolot znajdował się na praskim lotnisku od połowy września br. gdzie trafił po zawieszeniu działalności przez linię Blue Air.
B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43309 / LN 7762 (ex YR-MXA), który otrzymał polską rejestrację SP-LVG, został wyprodukowany w drugiej połowie 2019 r., pierwszy lot techniczny odbył 12 października 2019 r. i następnie 30 marca 2021 r. został dostarczony linii Blue Air. Po wycofaniu przez rumuńskiego przewoźnika, samolot został zaparkowany przez firmę ALC w czeskiej Pradze. Znajdował się tam od 20 września do 1 grudnia br. Nowy nabytek LOT-u zabiera na pokład 189 pasażerów, to o trzy osoby więcej niż obecnie wykorzystywane przez przewoźnika B737 MAX, które mają 186 foteli.
MAX-y po Blue Air
Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów B737 MAX i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie szóstego egzemplarza flota boeingów 737-8 MAX będzie liczyć 11 samolotów.
Flota PLL LOT
Obecnie we flocie LOT-u jest 79 maszyn, w tym 14 boeingów 737: osiem B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać cztery B737 MAX 8, a także
kolejnego E175 i E190. Te ostatnie docelowo będą zastępować wycofywane samoloty De Havilland Dash 8-400.