We wtorkowy wieczór (17 stycznia) przyleciał do Warszawy, w barwach Blue Air, kolejny z nowszych boeingów 737 MAX 8 dla PLL LOT. To ostatnia maszyna przejęta od rumuńskiej linii w leasingu od Air Lease Corporation (ALC) oraz 11. MAX we flocie LOT-u.
B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43306 / LN7672 (ex YR-MXB), który przyleciał na rejestracji lessora OE-IGU, został wyprodukowany w drugiej połowie 2019 r., pierwszy lot techniczny odbył 8 września 2019 r. i następnie 4 czerwca 2021 r. został dostarczony linii Blue Air. Następnie, po wycofaniu przez rumuńskiego przewoźnika, samolot został zaparkowany przez firmę ALC w czeskiej Pradze. Znajdował się tam od 13 września 2022 r. do 17 stycznia 2023 r. Nowy nabytek LOT-u zabiera na pokład 189 pasażerów, to o trzy osoby więcej niż obecnie wykorzystywane przez przewoźnika B737 MAX, które mają 186 foteli. Wkrótce samolot otrzyma także polską rejestrację. Warto dodać, że jest to najstarszy z MAX-ów po Blue Air jaki został odebrany przez LOT.
Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów B737 MAX i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie ostatniego, szóstego egzemplarza flota boeingów 737 MAX 8 liczy 11 samolotów.
Obecnie we flocie LOT-u są 73 maszyny, w tym 17 boeingów 737: 11 B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać jeszcze po jednym embraerze E175 i E190. Te ostatnie docelowo zastąpią wycofane samoloty
De Havilland Dash 8-400.