Od początku tego roku z usług PLL LOT skorzystało już ponad 2,1 mln pasażerów. To wzrost o 5,9% względem roku poprzedniego. W tym samym czasie przewoźnik wykonał o 7,4% operacji lotniczych więcej.
W marcu tego roku Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozły 747,6 tys. pasażerów, co było wynikiem tylko nieznacznie lepszym niż w roku 2023, kiedy to w tym miesiącu odnotowano ponad 728 tys. pasażerów – to wzrost o 2,7%. W tym samym okresie liczba wykonanych operacji lotniczych wzrosła z 7 791 w roku 2023 do 8 247 w ciągu ostatniego miesiąca, a więc o 5,9%.
W okresie od stycznia do marca tego roku z usług LOT skorzystało 2,126 mln pasażerów i był to wynik o 5,9% lepszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym samym czasie przewoźnik wykonał niemal 23,5 tys. operacji lotniczych, co oznaczało wzrost o 7,4% względem pierwszego kwartału roku poprzedniego.
Podobnie jak w przypadku danych z poprzednich miesięcy warto odnotować, że na Lotnisku Chopina notujemy bardzo szybkie wzrosty liczby obsługiwanych pasażerów – w pierwszym kwartale 2024 roku Lotnisko Chopina odprawiło 4,3 mln osób, czyli o 21,8% więcej niż przed rokiem. Wykonana na Okęciu liczba operacji lotniczych wzrosła zaś o 12,6% do 1 301. Widać więc, że pozostali przewoźnicy rosną w Warszawie szybciej niż LOT.
W całym 2023 roku PLL LOT przewiózł dokładnie 10 027 734 pasażerów. To niewiele mniej niż w rekordowym jak dotąd 2019, kiedy to liczba pasażerów sięgnęła 10,1 mln. W całym 2023 r. PLL LOT wykonał ponad 94 tys. operacji lotniczych. To pokazuje, że przewoźnik ma już za sobą okres odbudowy ruchu po pandemii COVID19. LOT znalazł się na trzecim miejscu w kraju. Wizz Air przewiózł bowiem ponad 11 mln osób i wyprzedził narodowego przewoźnika. Ryanair pozostaje liderem na polskim rynku z przewozami na poziomie 16,8 mln pasażerów.
Warto przypomnieć, że zgodnie z ogłoszoną ostatnią nową strategią, liczba obsługiwanych przez LOT pasażerów ma wzrosnąć do 16,9 mln w roku 2028. – LOT będzie większy w 2028 r. będzie obsługiwał 20 nowych kierunków i przewoził 16,9 mln pasażerów przy 30 proc. udziału w rynku. Aby umożliwić ten wzrost, LOT będzie potrzebował floty 109 samolotów – obecnie ma ich tylko 75. Średnia wielkość samolotu wzrośnie o ok. 30 proc. Samolotów regionalnych ma być więcej o 40 proc., wąskokadłubowych średniego zasięgu – o 35 proc., zaś szerokokadłubowych – o 25 proc. więcej – wyliczał prezes PLL LOT.
W połowie marca narodowy przewoźnik otworzył nowe połączenie do Taszkentu w Uzbekistanie, a kilka dni temu powrócił do Aten. Teraz szykuje się do otwarcia kolejnych kierunków, w tym połączenia do Rijadu w Arabii Saudyjskiej. W związku z tym planami udało się pozyskać kolejnych jedenaście boeingów B737 MAX 8. Przewoźnik szykuje się także do zakupu nowych samolotów – zdaniem MAP ma być ich nawet 84.