PLL LOT podjęły decyzję o przesunięciu uruchomienia połączeń na nowe lotnisko Pekin-Daxing na początek następnego roku. Decyzja spowodowana jest brakiem maszyn do obsługi tego połączenia. Obecnie ze względu na problemy z silnikami Rolls-Royce’a uziemione są trzy Boeingi 787.
Na początku lipca
LOT poinformował o uruchomieniu, już od 28 października, nowego połączenia na lotnisko Pekin-Daxing (PKX). Trasę miału obsługiwać Boeingi B787-8 i B787-9 z częstotliwością czterech połączeń w tygodniu. Jednocześnie utrzymane miały być trzy dodatkowe połączenia do Beijing Capital Airport (PEK). Te plany pokrzyżowały jednak ciągle dające się we znaki problemy z silnikami Rolls-Royce’a – do obsługi nowego połączenia LOT nie dysponuje obecnie wystarczającą liczbą sprawnych maszyn, a wynajęcie dodatkowych nie było możliwe.
Uziemione Dreamlinery– Z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce’a LOT podjął decyzję o opóźnieniu daty startu połączenia do Pekinu-Daxing o dwa miesiące – z 28 października br. na 15 stycznia 2020 r. Jest to jedyna zmiana w siatce połączeń LOT-u z Warszawy – wyjaśnia PLL LOT w przesłanym redakcji oświadczeniu. Firma podkreśla przy tym, że nie należy się spodziewać żadnych innych zmian w siatce połączeń.
W związku z problemami silników Rolls-Royce’a w boeingach 787, nie latają trzy Dreamlinery PLL LOT o rejestracjach SP-LRB, SP-LRE oraz SP-LSE. Wszystkie maszyny mają powrócić do obsługi regularnych połączeń narodowego przewoźnika za kilka lub kilkanaście tygodni. Warto dodać, że ostatnio do floty, po 10 miesiącach uziemienia, powrócił B787-8 (SP-LRH). W związku z tym do 10 października flotę dalekodystansową wspierał airbus A330 linii GetJet (LY-LEO), a teraz na trasie do Toronto lata także boeing B767-300ER linii Euro Atlantic (CS-TKR). W najbliższym czasie dla narodowego przewoźnika będą lataly dwa A340. –LOT podjął decyzję o wzmocnieniu floty dalekodystansowej do 24 grudnia br. dwoma Airbusami A340 w dwuklasowej konfiguracji – Business Class i Economy Class. Flotę LOT-u tymczasowo zasila również Boeing 767-300 (z dwuklasową konfiguracją Business Class i Economy Class) od linii EuroAtlantic Airways – wyjaśnia LOT.
Przewoźnik zapewnia też, że wszyscy klienci, którzy już zakupili bilety na podróż do portu Pekin-Daxing pozostają pod opieką pracowników LOT. Zaproponowane zostaną im alternatywne połączenia do Pekinu lub zwrot kosztów zakupionych biletów.
Daxing – nowe lotnisko dla PekinuMiędzynarodowe lotnisko Daxing w Pekinie, którego budowa trwała pięć lat i kosztowała ok. 45 mld złotych zostało formalnie otwarte pod koniec września tego roku. Położony 46 km na południe od centralnego placu Tiananmen port lotniczy Pekin-Daxing, ma odciążyć Stołeczne Międzynarodowe Lotnisko Pekin, gdzie ograniczona przestrzeń powoduje czasem opóźnienia lotów. Warto przypomnieć, że „stare” pekińskie lotnisko obsłużyło
w zeszłym roku ponad 100 mln pasażerów. Terminal w kształcie sześcioramiennej gwiazdy, którą ma przywodzić na myśl gigantycznego, mitycznego ptaka, feniksa, zaprojektowała firma brytyjskiej architekt irackiego pochodzenia Zahy Hadid, która zmarła w 2016 roku, nim ukończono budowę. Władze oczekują, że do 2021 roku lotnisko będzie obsługiwało 45 mln pasażerów rocznie, a w dalszej przyszłości liczba ta wzrośnie do 100 mln.