Późnym wieczorem w piątek (16 grudnia) przyleciał do Warszawy, w barwach Blue Air, kolejny z nowszych boeingów 737 MAX 8 dla PLL LOT. To piąta maszyna przejęta od rumuńskiej linii w leasingu od Air Lease Corporation (ALC) oraz 10. MAX we flocie LOT-u.
Trasa przebazowania (16 grudnia) lotu OEIGT to: Praga (PRG) – Warszawa (WAW). Samolot znajdował się na praskim lotnisku od połowy września br. gdzie trafił po zawieszeniu działalności przez linię Blue Air. Warto dodać, że pierwszy MAX po Blue Air
trafił do Warszawy 28 października br., drugi
21 listopada, trzeci
1 grudnia, a czwarty
10 grudnia.
B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 43326 / LN 8112 (ex YR-MXC), który przyleciał na rejestracji lessora OE-IGT, został wyprodukowany w drugiej połowie 2021 r., pierwszy lot techniczny odbył 4 sierpnia ub.r. i następnie 20 października 2021 r. został dostarczony linii Blue Air. Następnie, po wycofaniu przez rumuńskiego przewoźnika, samolot został zaparkowany przez firmę ALC w czeskiej Pradze. Znajdował się tam od 16 września do 16 grudnia br. Nowy nabytek LOT-u zabiera na pokład 189 pasażerów, to o trzy osoby więcej niż obecnie wykorzystywane przez przewoźnika B737 MAX, które mają 186 foteli. Wkrótce samolot otrzyma także polską rejestrację.
Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów B737 MAX i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie ostatniego, szóstego egzemplarza flota boeingów 737-8 MAX będzie liczyć 11 samolotów.
Obecnie we flocie LOT-u jest 80 maszyn, w tym 16 boeingów 737: 10 B737 MAX 8 oraz sześć B737-800NG. W najbliższym czasie LOT planuje pozyskać jeszcze jednego B737 MAX 8, a także po jednym E175 i E190. Te ostatnie docelowo zastępują wycofywane samoloty
De Havilland Dash 8-400.