Tegoroczne oferowanie Polskich Linii Lotniczych LOT na rynku amerykańskim jest rekordowe – narodowy operator ma szansę odnotować najwyższe w historii przewozy pasażerskie. W 2024 roku rejsami między Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki LOT przewiózł 755 278 pasażerów. Segment przewozów transatlantyckich odbudował się więc do poziomu 97,42 proc. sprzed pandemii.
Przewozy transatlantyckie są rdzeniem dalekodystansowych operacji Polskich Linii Lotniczych LOT, które łączą Warszawę z Chicago, Los Angeles, Miami, Newark i Nowym Jorkiem. Z Krakowa boeingi 787 latają całorocznie do miasta położonego nad jeziorem Michigan oraz sezonowo do Newark, do którego w lecie Dreamlinery latają także z Rzeszowa. Gdyby nie pandemia COVID-19 z „Okęcia” LOT uruchomiłby rejsy do San Francisco i Waszyngtonu D.C.
Polsko-amerykański rynek lotniczy wciąż cechuje się dużą sezonowością, co odzwierciedla program i wyniki pasażerskie rejsów transatlantyckich Polskich Linii Lotniczych LOT. Kluczowy jest sezon letni, kiedy zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenia kilkukrotnie wzrasta. Taka zależność nie jest obca przewoźnikowi znad Wisły, a podkreśla to fakt, że
LOT zrezygnował z obsługi lotów Budapeszt – Seul i zwiększył liczbę lotów z Warszawy do USA w trwającym sezonie letnim.
W 2023 roku LOT, rejsami między Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki, przewiózł łącznie 774 714 pasażerów, przy oferowaniu na poziomie 905 649 foteli. Wskaźnik wypełniania kabin w „Liniowcach Marzeń” wyniósł 85,54 proc, a liczba pasażerów transatlantyków w stosunku do ogólnej liczby obsłużonych podróżnych wyniosła 7,7 proc. W ubiegłym roku – jak wynika z danych amerykańskiego Departamentu Transportu – polski flagowiec obsłużył 755 278 pasażerów, więc segment przewozów Polska – USA odnotował spadek o 2,51 proc. Przy oferowaniu na poziomie 859 799 foteli, faktor wypełnienia kabin wyniósł 87,84 proc.
Polska była destynacją docelową dla 365 681 (48,41 proc.) pasażerów, podczas gdy Warszawa stanowiła ostateczny punkt podróży dla 327 241 (43,32 proc.) podróżnych. We wcześniejszych latach
przewozy transatlantyckie LOT-u prezentowały się następująco: 708 268 pasażerów roku 2022, podczas gdy w latach 2020-2021 Polskie Linie Lotnicze LOT obsłużyły odpowiednio 174 488 i 316 285 podróżnych. Spadek wolumenu przewożonych pasażerów przypadł na okres pandemicznych restrykcji – wtedy nie tylko narodowy operator odnotował niższe wyniki operacyjno-pasażerskie. W dotychczas najlepszym dla branży roku 2019 przewoźnik znad Wisły obsłużył 775 161 pasażerów. Ruch transatlantycki LOT-u odbudował się więc do poziomu 97,42 proc. sprzed pandemii.