Minął rok od uruchomienia przez narodowy przewoźnik połączeń do Seulu. Przez ten czas z bezpośrednich rejsów do połowy października br. w sumie skorzystało 67 tys. pasażerów, a średnie wypełnienie samolotów osiągnęło poziom 83 proc. Połączenie na tej trasie realizowane jest Boeingiem 787 Dreamliner.
– Otwierając połączenie do Seulu od początku byliśmy przekonani, że będzie to strzał w dziesiątkę. Nie pomyliliśmy się, a wręcz okazało się, że połączenie to rozwija się jeszcze szybciej niż zakładaliśmy. Sukces połączenia między Warszawą a Seulem znacznie przewyższył nasze oczekiwania.” – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u.
Przewoźnik początkowo, a więc w rozkładzie zimowym, uruchomił trzy kursy na tej trasie. Pół roku później zwiększył ofertę do 5 rejsów w tygodniu. Na tym jednak nie koniec, bo docelowo planuje latać tam codziennie.
Jest popyt na Seul
Od stycznia do maja 2017 w stosunku do porównywanego okresu ubiegłego roku, pasażerów podróżujących wyłącznie z Polski do Korei przybyło o 42 procent. Pasażerom z Korei Południowej, LOT oferuje też przesiadki przez położony w centralnej części Europy hub w Warszawie, skąd blisko już do dalszych kierunków europejskich dostępnych w siatce polskiego przewoźnika. W sumie do połowy października br., średnie wypełnienie samolotów LOT na trasie Warszawa-Seul w skali roku osiągnęło 83 procent.
– W strukturze ruchu pasażerskiego na trasie Warszawa-Seul zaobserwowaliśmy również znaczący wzrost udziału osób podróżujących w celach biznesowych, którzy przekonali się o zaletach dedykowanej oferty LOT Business Class i Premium Economy Class Dane ekonomiczne potwierdzają, że po raz pierwszy od lat w roku 2017 między Polską a Koreą odnotowano ożywienie w sektorze handlowym. To wyraźnie pokazuje, że dalszy rozwój bezpośredniego połączenia jest jednym z kluczowych elementów rozwoju relacji gospodarczych i turystycznych między krajami – mówi Adrian Kubicki.
Czas na kolejne Boeingi 787-9Potwierdzenie powyższych danych wykazały także wyniki przewozu LOT Cargo za ostatni rok. Przewoźnik w charakterze eksportera produktów współpracuje też z koreańskimi koncernami technologicznymi w zakresie eksportu i importu towarów pomiędzy Koreą, Polską i regionem CEE, takich jak Samsung i LG, Samsung, Philips, General Motors, 3M, Hyundai.
Połączenie na trasie Warszawa-Seul, realizowane są Boeingami 787 Dreamliner. Wkrótce do obsługi połączeń średniego zasięgu, LOT otrzyma pierwsze egzemplarze Boeingów 737 MAX 8. W I kwartale 2018 roku polski przewoźnik pozyska także nowe, większe Boeingi 787-9, które realizować będą kierunki dalekiego zasięgu z dostępnością 294 miejsc pasażerskich.
Jeszcze częściej w chmurachW maju 2018 roku LOT po raz pierwszy chce uruchomić też bezpośrednie lotów spoza Polski tj. z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Z kolei w
obecnym rozkładzie zimowym na 2017/2018 rok zaplanował ponad 50 lotów czarterowych miesięcznie. Narodowy przewoźnik Dreamlinerem zabierze pasażerów między innymi do do Rio de Janeiro, Panamy, Cancun, Varadero, Bangkoku i Ho Chi Minh.