Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku
fot. Piotr Bożyk
PLL LOT przewiozły ponad 1,01 mln pasażerów we wrześniu. To trzeci z rzędu miesiąc, w którym wynik przekracza 1 mln podróżnych. Do końca roku LOT zamierza przekroczyć barierę 10 mln i ma szansę na pobicie dotychczasowego najlepszego wyniku sprzed pandemii.

Ponad milion pasażerów we wrześniu

We wrześniu LOT przewiózł dokładnie 1 010 993 pasażerów, a więc o odpowiednio o ponad 24 i ponad 30 tys. mniej niż w lipcu i sierpniu. Przewoźnik w ciągu ostatniego miesiąca zrealizowała 9 472 rejs, a więc o 265 niż w tradycyjnie najlepszym lipcu.

Od połowy roku prezes PLL LOT nie raz wspominał o tym, że w tym roku przewoźnik chciałby przewieźć ponad 10 mln pasażerów i pobić rekord z roku 2019. – W sierpniu znów przewieźliśmy ponad milion pasażerów. Letnie miesiące są w tym roku rekordowe – podkreślał Michał Fijoł w połowie września, a osiągnięcie założonego celu uważał za realne.



Podczas spotkania prezentującego strategię LOT wspominał, że liczba pasażerów do końca roku może wynieść nawet 10,3 mln, a to by oznaczało, że przewoźnik na ostatni kwartał tego roku planuje ponad 20% wzrosty względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W poprzednim 2022 r. PLL LOT przewiózł ponad 8 mln pasażerów i wykonał ponad 85 tys. lotów na 167 połączeniach regularnych i czarterowych. Był to wynik lepszy niż w roku 2017, ale niższy niż rekordowe 10,1 mln osób przewiezionych w roku 2019 r., czyli jeszcze przed pandemią.



Nowa strategia LOT

Warto przypomnieć, że zgodnie z ogłoszoną ostatnią nową strategią liczba obsługiwanych przez LOT pasażerów ma wzrosnąć do 16,9 mln w roku 2028. – LOT będzie większy w 2028 r będzie obsługiwał 20 nowych kierunków i przewoził 16,9 mln pasażerów przy 30% udziału w rynku. Aby umożliwić ten wzrost, LOT będzie potrzebował floty 109 samolotów – obecnie ma ich tylko 75. Średnia wielkość samolotu wzrośnie o ok. 30%. Samolotów regionalnych ma być więcej o 40%, wąskokadłubowych średniego zasięgu – o 35%, zaś szerokokadłubowych – o 25% więcej – wyliczał prezes PLL LOT.

Przewoźnik zaprezentował także listę najbardziej intersujących w przyszłości kierunków, spośród których będzie wybierał te mogące przynieść największe zyski. – Działamy elastycznie. Mamy szereg możliwości. Możemy wzmacniać posiadane już kierunki, np. latając do Nowego Jorku dwa razy dziennie. Możemy bardziej angażować się w czartery – np. pozostawiliśmy na zimę nasz samolot czarterowy w Pradze. Możemy też uruchamiać nowe kierunki zimowo-wakacyjne – przykładem takiego kroku jest powrót do Sri Lanki: czarterowe połączenia do Colombo uruchamiamy raz w tygodniu z Warszawy i Pragi wraz z Itaką. Wszystko jest efektem analiz: będziemy robić to, co najbardziej się opłaci – zadeklarował Fijoł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5