Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT: Retrofit ośmiu Dreamlinerów do końca 2026 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT: Retrofit ośmiu Dreamlinerów do końca 2026 r.
fot. PLL LOTAktualne wnętrze klasy biznes w B787-8
Polskie Linie Lotnicze LOT szykują się do retrofitu ośmiu samolotów Boeing B787-8 Dreamliner. W klasie biznes doczekamy się foteli ustawionych w jodełkę z bezpośrednim dostępem do korytarza dla każdego pasażera. Zmiany planowane są także w klasach ekonomicznej premium i ekonomicznej. Wdrożony zostanie także nowy system rozrywki pokładowej oraz dostęp do internetu dla pasażerów.

Rok temu informowaliśmy o tym, że LOT rozpoczął prace nad retrofitem wnętrz Dreamlinerów. Maciej Wilk, który pełnił wówczas funkcję członka zarządu ds. operacyjnych zapowiadał, że zmiana będzie dotyczyła klasy biznes, a pierwszy odświeżony samolot przewiezie pasażerów pod koniec 2024 r. Od tego czasu o projekcie nie było słychać zbyt wiele, ale LOT niezmiennie przygotowuje się do zmian w tym zakresie.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w pierwszej kolejności przeprowadzony zostanie retrofit całej floty Boeingów 787-8 Dreamliner. Obecnie takich samolotów PLL LOT posiada osiem – każdy z nich może zabrać 252 pasażerów: 18 w klasie biznes, 21 w premium economy i 213 w ekonomicznej. Narodowy przewoźnik dysponuje także siedmioma Boeingami 787-9, które zabierają na pokład 294 podróżnych.

Po zmianach w B787-8 w LOT Business Class pojawią się nowe fotele ustawione w jodełkę. To oznacza odejście od obecnego systemu 2-2-2 na rzecz układu 1-2-1. Ogółem liczba miejsc w klasie biznes ma być nie mniejsza niż dostępne obecnie 18 foteli (teoretycznie ich zwiększenie do 20 powinno
być możliwe w nowym układzie bez większych problemów). Wprowadzenie nowego układu siedzeń sprawi, że biznes w LOT zbliży się do rozwiązań, które znamy od innych przewoźników. Oprócz większej wygody każdy z pasażerów biznesu zyska swobodny dostęp do przejścia i więcej prywatności.

Oprócz zmian w biznesie zostaną także wymienione fotele w pozostałych klasach podróży. Przewoźnik na razie nie podaje szczegółów, ale wiemy, że nad wystrojem wnętrza, podobnie jak w przypadku klasy biznes, pracuje już renomowana agencja.

– Cały zespół PLL LOT bardzo intensywnie pracuje nad rozwojem oferty dla naszych pasażerów. Niedawno, we współpracy z polską marką kosmetyczną Phenomé odświeżyliśmy tzw. amenity kits dla pasażerów klasy biznes, wkrótce na naszych pokładach pojawi się nowe szkło z Huty Krosno, a już pod koniec wakacji zaprezentujemy nową porcelanę. Pracujemy również nad innymi aspektami naszej oferty. Pandemia przesunęła w czasie kilka projektów, niemniej jednak wierzę, że niedługo będziemy mogli te zmiany zakomunikować. Z dumą zmieniamy się dla naszych pasażerów, wsłuchujemy się w ich oczekiwania i potrzeby – powiedziała Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience w PLL LOT.

Wszystkich pasażerów, niezależnie od wybieranej klasy podróży, na pewno ucieszy informacja o tym, że w Dreamlinerach doczekamy się również zupełnie nowego systemu rozrywki pokładowej.

Na tym jednak nie koniec nowości. LOT pracuje także nad wprowadzeniem możliwości skorzystania na pokładzie z dostępu do internetu. Na razie nie znamy szczegółów ani planowanego cennika tej usługi.
To jednak od dawna oczekiwana zmiana – brak dostępu do Wi-Fi był odczuwalny na trasach długodystansowych.

Pierwszy B787-8 przewiezie pasażerów pod koniec 2025 r., ale przewoźnik dopuszcza możliwość niewielkiego przesunięcia tego terminu. Wszystkie samoloty mają jednak zyskać nowe wnętrze do końca 2026 r. Dokładny harmonogram prac nie jest nam jednak znany, ale terminy, którymi podzielił się narodowy przewoźnik są spójne z tymi, które znamy z podobnych projektów realizowanych przez innych przewoźników. Kompleksowe odświeżenie wnętrza samolotu wymaga starannego projektowania, zaangażowania dziesiątek dostawców i długich procesów certyfikacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT zawiesi rejsy do Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

LOT zawiesi rejsy do Los Angeles

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Prawie 13 mln złotych zapłaci lubuskie za loty Zielona Góra - Warszawa

Pasażer i linie lotnicze

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

LOT poprawił punktualność lotów

Pasażer i linie lotnicze

LOT poprawił punktualność lotów

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2023

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Pasażer i linie lotnicze

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Mateusz Kieruzal 04 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

LOT zawiesi rejsy do Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

LOT zawiesi rejsy do Los Angeles

Mateusz Kieruzal 21 listopada 2023

Prawie 13 mln złotych zapłaci lubuskie za loty Zielona Góra - Warszawa

Pasażer i linie lotnicze

Wilk: CPK warunkiem sukcesu LOT w Europie Środkowej i Wschodniej

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

LOT poprawił punktualność lotów

Pasażer i linie lotnicze

LOT poprawił punktualność lotów

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2023

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Pasażer i linie lotnicze

LOT zwiększy liczbę lotów do Uzbekistanu

Mateusz Kieruzal 04 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5