Od początku roku PLL LOT odnotowały już ponad 1,5 mln pasażerów. To o 8,6 proc. więcej niż przed rokiem. W całym roku 2024 LOT odnotował 10,7 mln pasażerów.
LOT utrzymuje
tendencję wzrostową ze stycznia. W pierwszym miesiącu tego roku przewoźnik zwiększył liczbę operacji oraz przewiezionych pasażerów o ponad 10 proc. W lutym wyniki nie są na aż tak dużym poziomie, ale nadal wyglądają dobrze.
W ciągu 28 dni (to ważne bo w poprzednim roku luty miał dni 29) LOT przewiózł ponad 755,5 tys. pasażerów – to o 7 proc. więcej niż w roku ubiegłym i aż o 19 proc. więcej niż w dwa lata wcześniej. Liczba wykonanych operacji lotniczych w lutym tego roku osiągnęła poziom 7,7 tys. i była o 4,8 proc. wyższa niż w roku poprzednim.
Od początku roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 1,5 mln podróżnych, czyli o 8,6 proc. więcej niż w roku poprzednim.
W ubiegłym roku LOT przewiózł
rekordową liczbę 10,7 mln pasażerów. W całym 2023 r. PLL LOT przewiozły
10,03 mln pasażerów i było to niewiele mniej niż w rekordowym jak dotąd 2019, kiedy to liczba pasażerów sięgnęła 10,1 mln. Pozwoliło to na osiągnięcie 805,7 mln złotych zysku na działalności operacyjnej i wyniku netto na poziomie 688,5 mln złotych.
Warto zwrócić uwagę na to, że nadal szybko rośnie liczba pasażerów korzystających z Lotniska im. F. Chopina będącego hubem PLL LOT.
W styczniu w Warszawie odprawiono ponad 1,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 r.
Równie dobry był luty, w którym Chopin zbliżył się do wyników ze stycznia.
Ostatnie lata przyniosły na Okęciu daleko idące zmiany w strukturze ruchu – rosną przewozy realizowane przez operatorów niskokosztowych oraz czarterowe, a spada znaczenie ruchu transferowego. Szerzej na ten temat piszemy w materiale pt.
Lotnisko Chopina i CPK: Ruch transferowy a rozbudowa portu.
PLL LOT zbliża się do decyzji o wyborze dostawcy samolotów do obsługi połączeń regionalnych. W grze pozostają Embraer i Airbus, którzy niezmiennie zachwalają swoje produkty. Ostatnio Airbus przekonywał, że
jego wybór będzie logiczny a zaoferowany rabat jest znaczący. Embraer podkreśla zaś, że
nie tylko chce sprzedawać w Polsce samoloty, ale i też mocniej osadzić się na krajowym rynku.