Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: To było lądowanie w asyście straży pożarnej, a nie awaryjne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: To było lądowanie w asyście straży pożarnej, a nie awaryjne
fot. flickr.com/ Bartłomiej MostekTak wygląda lądowanie bez asysty straży pożarnej.
Tak jak na początku tego roku, nieprawidłowości z podwoziem Bombardierów Q400 w służbie LOT-u zdarzały się w odstępie miesięcy, tak teraz robią to, co kilka tygodni, a nawet dni. LOT niezmiennie zapewnia, że wszystko jest pod kontrolą.

To czwarte awaryjne lądowanie (jak opisują to media)/ lądowanie w asyście (jak wolą przedstawiciele linii lotniczych) kanadyjskiego turbośmigłowca w barwach LOT-u w tym roku. W styczniu samolot lecący z Krakowa wylądował na Okęciu, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem. Podobnie było przed tygodniem. Tym razem poszkodowani zostali klienci linii udający się do Wrocławia.

Lądowanie awaryjne czy raczej lądowanie w asyście

– Awaryjne lądowanie w kategoriach lotniczych to dużo więcej niż tylko to, że lądowaniu towarzyszy straż pożarna. Musi być ono zgłoszone jako awaryjne, musi być zamknięta przestrzeń lotniska i wokół lotniska, przygotowywanie rozwojów scenariuszy itd. – jak w przypadku słynnego lądowania kpt. Wrony – tłumaczy rzecznik LOT-u Adrian Kubicki.  

Rzecznik spółki poinformował nas, że piloci zgłosili wczoraj problemy z podwoziem, a nie potrzebę wykonania lądowania awaryjnego. Wedle Kubickiego awaryjne lądowanie miało miejsce tylko w styczniu, gdy straż pożarna musiała interweniować.

Rzeczywiście, gąszcz tworzony przez konwencje międzynarodowe, prawo lotnicze unijne i rodzime i inne akty prawne jest tak obszerny i różnorodny, że wydarzenia z wczoraj można nazwać lądowaniem w asyście, można się upierać, że to lądowanie awaryjne. Dla jednych cały ten spór to zwykła kazuistyka, dla innych dbałość o dokładność.

Różne spojrzenia na sprawę

Przypominamy, że przy okazji poprzedniego lądowania w asyście straży pożarnej, które nie skończyło się lądowaniem awaryjnym, rozmawialiśmy z rzecznikiem spółki Skarbu Państwa. Tłumaczył on wtedy, że awaryjność egzemplarzy Q400 użytkowanych przez przewoźnika nie odbiega od norm, a LOT dokłada wszelkich starań, by wszystko odbywało się z zachowaniem troski o bezpieczeństwo pasażerów.  Będący w konflikcie z władzami związkowcy uważają, że zarząd spółki jest odpowiedzialny za całą sytuację i wytykają mu, że gdy przejmował władzę, podobnych wydarzeń nie było.

Fakt faktem, że wczoraj asysta strażacka okazała się niepotrzebna i kolejny raz Q400 przyziemił na lotnisku Chopina bez problemów. Wskazania przyrządów każące pilotom poprosić o asystę okazały się nieprawdziwe. Niestety, pytanie ile jeszcze razy strażacy będą wzywani do zabezpieczenia lądowań Bombardierów naszego przewoźnika, pozostaje otwarte.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Fijoł (LOT): Decyzja o flocie w tym roku

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): Decyzja o flocie w tym roku

Redakcja 19 kwietnia 2024

LOT z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do pilotów

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pasażerów przybywa. 5,9 proc. więcej niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Fijoł (LOT): Decyzja o flocie w tym roku

Biznes i przemysł

Fijoł (LOT): Decyzja o flocie w tym roku

Redakcja 19 kwietnia 2024

LOT z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do pilotów

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pasażerów przybywa. 5,9 proc. więcej niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 693 tys. pasażerów w lutym. Wzrost o 9,3 proc.

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

MAP: LOT chce kupić 84 samoloty. Airbus i Embraer w resorcie

Prawo i polityka

20 lat E-Jetów Embraera w PLL LOT i na świecie (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5