Rejsy Polskich Linii Lotniczych LOT do Bydgoszczy z Warszawy i Krakowa cieszyły się większym zainteresowaniem niż w latach poprzednich. Narodowy przewoźnik wykonał 705 operacji i przewiózł łącznie 31 764 pasażerów. W rejsach do i z Krakowa zajętych było 73 proc. miejsc. Gorzej było w przypadków lotów do i z Lotniska Chopina, gdyż w tym przypadku samoloty wypełnione były w 52 proc.
Z oferty lotniczej portu lotniczego w Bydgoszczy skorzystało w roku ubiegłym 366 067 pasażerów, a największym przewoźnikiem okazał się Ryanair, który rejsami do i z Szwederowa przewiózł 235 987 osób.
Lepiej niż w roku 2022 radziły sobie również Polskie Linie Lotnicze LOT, które łączyły bydgoskie lotnisko z portem lotniczym w podkrakowskich Balicach i warszawskim Lotniskiem Chopina.
Z oferty narodowego przewoźnika skorzystało 31 764 pasażerów, o 30 proc. więcej niż w roku 2022, kiedy rejsami polskiego flagowca poleciało 24 349 podróżnych. Jest to również znacząca poprawa w stosunku do lat 2020-2021, albowiem wtedy samolotami LOT-u poleciało odpowiednio 10 037 i 11 620 pasażerów.
Rejsów do i z Warszawy, które były realizowane sześć razy w tygodniu, zrealizowano łącznie 628. Z tych lotów skorzystało 27 111 pasażerów, o 6 568 osób więcej niż w rok wcześniej, lecz wskaźnik wypełnienia miejsc w samolotach w dalszym ciągu jest niski. Podaż miejsc w lotach Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa wyniosła 51 496 foteli, podczas gdy odsetek zajętych miejsc wyniósł 52 proc., o 10 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Każdym lotem podróżowało średnio 42,6 pasażerów.
Lotami z i do Krakowa, których realizację LOT rozpoczął 16 czerwca i zakończył 28 października, poleciało 4 653 pasażerów, podczas gdy w 2022 r. liczba podróżnych wyniosła 3 806. PLL LOT na tej trasie zrealizowały 77 lotów, a wskaźnik wypełniania miejsc w obsługujących rejsy embraerach wyniósł 73 proc., co oznacza wzrost o 29 pkt proc. Każdym rejsem podróżowało średnio 59,8 osób.
Najwięcej pasażerów Polskie Linie Lotnicze LOT obsłużyły w okresie od czerwca do listopada. Wśród najbardziej popularnych kierunków transferowych znajdowały się: Bruksela, Frankfurt, Zurych, Kraków, Paryż oraz Amsterdam.