– Zmiana konfiguracji kabiny w klasie biznes oraz nowy system rozrywki pokładowej – to najważniejsze nowości, które LOT chce wprowadzić we wnętrzach swoich Dreamlinerów. Trwają analizy optymalnego zakresu zmian. Pierwszy Boeing 787 po odświeżeniu ma być dostępny dla pasażerów w 2024 roku.
Członek zarządu PLL LOT do spraw operacyjnych, Maciej Wilk, zapowiada dostosowanie flagowych samolotów długodystansowych przewoźnika do najnowszych standardów. – W perspektywie kilku lat przewidujemy rozpoczęcie kampanii rekonfiguracji kabiny boeingów 787 Dreamliner. Takie projekty są oczywiście kosztowne i wymagają długoterminowego planowania – zastrzega. Najwcześniejszy możliwy termin ukończenia modernizacji pierwszej maszyny to 2024 roku.
Najmocniej ma się zmienić klasa biznes. – Chcemy, co do zasady, pójść za aktualnymi trendami, które wymagają bezpośredniego dostępu do przejścia. Jednocześnie chcemy, by foteli w klasie biznes było nieco więcej niż obecnie. Chcemy zapewnić też pasażerom więcej prywatności – zapowiada Wilk.
Na razie LOT prowadzi szczegółowe analizy, mające ustalić optymalny kształt wnętrza Dreamlinerów po zmianach. – Nie ustaliliśmy jednak jeszcze liczby siedzeń, rodzaju Internetu pokładowego ani konkretnego systemu rozrywki pokładowej – informuje Wilk.
Wiadomo już, że nie należy spodziewać się radykalnego zwiększenia lub zmniejszenia liczby foteli. W grę wchodzi raczej ich wymiana na siedzenia wygodniejsze, a przy tym – lżejsze. Z pewnością nowy będzie też system rozrywki pokładowej. – Ten działający w samolotach B787-8 jest już mocno archaiczny – przyznaje członek zarządu LOT.
Nasz rozmówca przekonuje, że przewoźnik nie chce powtórzyć błędów z przeszłości. – Nasze boeingi 767 w późnej fazie źle się prezentowały. Ich kabiny przez długi czas nie były odświeżane i dostosowywane do aktualnych trendów rynkowych – przypomina.
PLL LOT ma teraz w swojej flocie osiem boeingów 787-8, które mogą przewozić 252 pasażerów oraz siedem boeingów 787-9, które zabierają na pokład 294 podróżnych. We wrześniu ubiegłego roku przewoźnik
zrezygnował jednak z odbioru dwóch kolejnych zamówionych maszyn.
Pierwszy egzemplarz B787-8 został dostarczony w listopadzie 2012 roku. W styczniu 2013 samolot przewiózł pierwszych pasażerów. W ciągu ostatnich lat flota Dreamlinerów LOT-u rosła, ale w czasie eksploatacji napotykano na różne problemy – najpoważniejszymi były te z akumulatorami oraz z silnikami Trent 1000 produkowanymi przez Rolls-Royce’a.