Flagowe rejsy Polskich Linii Lotniczych LOT na trasie Warszawa – Nowy Jork będą w sezonie zimowym realizowane przez boeinga 777-200, którego narodowy przewoźnik wyleasinguje od euroAtlantic Airways. Wydzierżawienie 293-osobowego szerokokadłubowca związane jest z wygaśnięciem wet-leasingu A330-900neo od Air Belgium.
To Boeingi 787 odpowiadają za obsługę połączeń długodystansowych narodowego przewoźnika, lecz od prawie roku operacje do nowojorskiego portu lotniczego im. Johna F. Kennedy’ego realizowane są za pomocą
airbusa A3300-900neo, którego LOT wydzierżawił w formule wet-leasingu od linii Air Belgium.
Umowa ACMI z belgijskim przewoźnikiem, który
tonie w długach – lotniczy operator otrzymał od sądu Walonii kolejne (ostatnie) dwa tygodnie, aby znaleźć inwestora i zrestrukturyzować działalność – wygasa z końca października, a polskie linie nie zdecydowały się na prolongatę leasingu szerokokadłubowca francuskiej produkcji.
LOT pozyska jednak kolejny samolot, który będzie dedykowany do obsługi połączeń do „Wielkiego Jabłka”. Jak dowiedział się Rynek Lotniczy, narodowy operator wydzierżawi boeinga 777-200 od euroAtlantic Airways, który będzie od 29 października wykonywał loty do Nowego Jorku sześć dni w tygodniu, tak jak obecnie A330-900neo, a więc od wtorku do niedzieli. Poniedziałkową rotację realizować będą Dreamlinery LOT-u.
Co ciekawe B777 dołączy do LOT wcześniej, bo już w tym miesiącu. Od 22 września szerokokadłubowiec zacznie wykonywać loty do Toronto. W październiku maszyna będzie realizować czwartkowe, piątkowe i niedzielne rotacje.
Czarterowy przewoźnik z Portugalii został założony w 1993 roku, a pod obecną nazwą operuje od ponad 24 lat. Wcześniej linie znane były jako Air Zarco i Air Madeira. euroAtlantic Airways dysponują flotą złożoną z sześciu samolotów: trzech B767-300 i trzech B777-200, a średni wiek maszyn to ponad 22 lata. Na Lotnisku Chopina pod koniec października zbazowany zostanie najprawdopodobniej samolot o znakach rejestracyjnych CS-TFM, gdyż CS-TSW dzierżawiony jest przez LAM Mozambique Airlines i wykonuje rejsy między Maputo a Lizboną, podczas gdy CS-TSC leasingowany jest przez Surinam Airways, realizując loty pomiędzy Paramaribo a Amsterdamem.
Samolot, który pozyska LOT, to ponad 26-letnia maszyna, która przed dołączeniem do floty portugalskich linii lotniczych latała dla m.in. Singapore Airlines, czy była od euroAtlantic Airways wet-leasingowana przez Biman Bangladesh Airlines, Air Madagascar, czy nigeryjskie linie Med.-View. Boeing 777-200 posiada trzy klasową konfigurację, mogąc pomieścić maksymalnie 293 pasażerów: 30 w klasie biznes, 24 w klasie ekonomicznej premium oraz 239 w klasie ekonomicznej. Leasing B777 potrwa do końca sezonu zimowego, tj. do 30 marca 2025 roku.