Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze
fot. Vága Floghavn
Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzyły z liniami lotniczymi SAS zapisy umowy code-share o 23 nowe kierunki, głównie w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii. Pasażerom lecącym z Warszawy będzie łatwiej dostać się na odległe Wyspy Owcze, do leżącego za kołem podbiegunowym norweskiego miasta Tromsø, czy na szwedzką wyspę Gotlandia.

Flagowy przewoźnik lotniczy znad Wisły prezentując swoją nową, pięcioletnią strategię na lata 2024-2028 poinformował, że partnerstwo ze skandynawskimi linami lotniczymi SAS w ramach umowy „dzielenia się kodami” (code-share) zostało zacieśnione.

LOT i SAS to członkowie lotniczego sojuszu Star Alliance, lecz code-share’owe partnerstwo między dwoma przewoźnikami obowiązywało do tej pory w ograniczonym stopniu. Umową objęte były rejsy SAS-u z Warszawy do Kopenhagi oraz połączenia krajowe skandynawskiego przewoźnika z Oslo do Alesund, Trondheim i Tromsø.

Ostatnie zacieśnienie współpracy spowodowało, że pasażerowie, rezerwujący bilety przez kanały sprzedażowe LOT-u na przeloty już w sezonie zimowym, zyskali możliwość podróży z jedną przesiadką w Kopenhadze, Oslo lub Sztokholmie do 24 nowych miast. Podróżni w kopenhaskim porcie Kastrup mogą skorzystać z lotów transferowych do Birmingham, Dublina, Edynburga, Manchesteru i Vagar (Wyspy Owcze).

Wulkaniczny archipelag położony na Oceanie Atlantyckim, między Wielką Brytanią, Islandią a Norwegią, który jest terytorium autonomicznym Królestwa Danii, wydaje się być najbardziej ciekawy z punktu widzenia polskich turystów. Do tej pory Polacy, którzy chcieli odwiedzić Wyspy Owcze rezerwowali kilka różnych biletów lotniczych, co w przypadku anulacji lotów spowodowanych zbyt dużym wiatrem w Vagar przysparzało sporo problemów. Od teraz, wszystkie rejsy mogą być na jeden rezerwacji (ten sam kod PNR), a pasażer nie będzie musiał martwić się o ewentualne problemy wynikające z zakłóceń lotów.

W przypadku podróży przez port lotniczy Oslo-Gardermoen podróżni zyskują możliwość przesiadki na samoloty SAS-u lecące do Alta, Bardufoss, Bodø, Dublina, Evenes (Harstad/Narwik), Haugesund, Kristiansund, Manchesteru oraz Molde.

Partnerstwo polskich i skandynawskich linii lotniczych zakłada także dziesięć kierunków SAS-u, które oferowane są ze sztokholmskiego potu lotniczego Arlanda. Przez stolicę Szwecji pasażerowie PLL LOT będą mogli lecieć do Edynburga, Helsinek, Lulei, Östersund, Skelleftei, Turku, Umei, Vaasa i Visby (Gotlandia).

Poszerzona współpraca zakłada, że kod SAS-u, „SK”, umieszczany będzie w przypadku rejsów LOT-u z warszawskiego Lotniska Chopina do trzech przesiadkowych portów lotniczych: Kopenhagi, Oslo i Sztokholmu, a także w przypadku połączeń krajowych do Lublina, Poznania i Wrocławia oraz lotów do miast w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, takich jak Belgrad (Serbia), Budapeszt (Węgry), Koszyce (Słowacja), Lublana (Słowenia), Sarajewo (Bośnia i Hercegowina) oraz Zagrzeb (Chorwacja).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT: Ponad 1 mln pasażerów we wrześniu. 7,74 mln od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Biznes i przemysł

LOT rozszerza code-share z TAP Portugal

Mateusz Kieruzal 12 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5