Najbardziej punktualnymi w listopadzie liniami lotniczymi na świecie były amerykańskie Delta Air Lines. Polskie Linie Lotnicze LOT zanotowały spadek punktualności realizowanych operacji. Przewoźnik znad Wisły, wykonując ponad 7,6 tys. lotów, odnotował punktualność na poziomie 82,62 proc.
Cirium opublikowało dane dot. punktualności linii lotniczych z całego świata za poprzedni miesiąc. Najlepszym przewoźnikiem okazały się, kolejny raz z rzędu, amerykańskie linie lotnicze Delta, których wskaźnik punktualność przylotów wyniósł 91,29 proc. Drugie miejsce w rankingu globalnych przewoźników zajął inny przewoźnik lotniczy z USA. Punktualność realizacji operacji United Airlines wyniosła 88,44 proc. Najniższe miejsce na podium zajęły American Airlines, które w 11. miesiącu roku zrealizowały 86,65 proc. operacji o czasie. Linie lotnicze, które zajęły miejsca od pierwszego do dziesiątego, mogą pochwalić się odnotowaniem terminowości w realizacji lotów na poziomie powyżej 81 proc.
W Europie najbardziej punktualnymi liniami lotniczymi okazały się Austrian Airlines, które wykonały trochę ponad osiem i pół tys. rejsów, a 87,38 proc. lotów austriackiego przewoźnika odbyło się o czasie. O 1,07 pkt proc. gorsze okazały się tanie linie lotnicze z Hiszpanii, Vueling. Iberyjski przewoźnik trochę ponad 15,5 tys. operacji. Październikowy zwycięzca rankingu punktualność lotów, Norwegian Air Shuttle, zrealizowawszy trochę ponad sześć i pół tys. lotów, okazał się w listopadzie trzecim najbardziej punktualnym przewoźnikiem lotniczym. 86,11 proc. samolotów skandynawskich linii lotniczych przyleciało do docelowego portu o czasie. Czwarte miejsce w Europie zajęły linie Transavia France. 84-proc. wynik Eurowingsa pozwolił niemieckiemu przewoźnikowi na zajęcie piątej pozycji.
Polskie Linie Lotnicze LOT zrealizowały w listopadzie 7 609 rejsów. Wskaźnik przylotów samolotów zgodnie z zaplanowanym czasem rozkładowym osiągnął poziom 82,62 proc., co dało LOT-owi ósmą pozycję. W porównaniu do października LOT zanotował spadek punktualności lotów o zaledwie 0,24 pkt proc.
Operacje LOT-u najmniej punktualne były w lipcu. Wtedy przewoźnik osiągnął poziom 75,7 proc. Punktualność poniżej 80 proc., przewoźnik znad Wisły, zanotował jeszcze w czerwcu (76,8 proc.), sierpniu (79,5 proc.) oraz wrześniu, kiedy wskaźnik terminowości realizowanych operacji wyniósł 77,7 proc. Najlepszy wynik LOT osiągnął we wrześniu. Aż 87,5 proc. operacji odbyło się o czasie. Z kolei w szóstym i siódmym miesiącu bieżącego roku PLL LOT zostały najbardziej punktualnymi liniami w Europie.