Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając loty z Radomia, słowami Michała Fijoła, członka zarządu PLL LOT ds. handlowych, wskazywały, że realizacja rejsów z Sadkowa będzie odbywać się przy użyciu bardzo ciekawej rotacji, bez przebazowania samolotu z Lotniska Chopina. Poznaliśmy sposób, w jaki LOT zamierza latać do i z Radomia. Będzie to składająca się z ośmiu sektorów zwielokrotniona rotacja W.
Do tej pory w siatce połączeń LOT-u z radomskiego portu znajdują się
Kopenhaga, Paryż i Rzym, które zostały ogłoszone w sierpniu ubiegłego roku, oraz ogłoszone w zeszłym tygodniu
Preweza oraz Tirana. Do obsługi tych lotów LOT zrezygnował z realizacji w wysokim sezonie piątkowych i niedzielnych lotów do Kopenhagi. Od momentu, kiedy zainaugurowane zostaną rejsy do Albanii i Grecji z Radomia, do duńskiej stolicy będzie można polecieć tylko raz w tygodniu, we wtorki.
Inauguracyjnym lotem Polskich Linii Lotniczych LOT będzie rejs do Radomia z Paryża-Charles de Gaulle, który odbędzie się 27 kwietnia. Samolot wystartuje z Paryża o godz. 19:45, a w Sadkowie wyląduje po dwóch godzinach i 15 minutach lotu, o godz. 22:00. Paryskie lotnisko jest dla obsługi lotów do i z Radomia kluczowe, gdyż jest portem początkowym realizacji bardzo długiej i złożonej z ośmiu rektorów, zwielokrotnionej rotacji W.
Po dokonanej przez nas analizie systemu rezerwacyjnego wiemy, w jaki sposób flagowy przewoźnik znad Wisły zamierza realizować loty do i z Radomia. LOT stworzył następującą rotację:
Warszawa – Paryż-CDG – Radom – Kopenhaga – Radom – Rzym-Fiumicino – Radom – Paryż-CDG – Warszawa.
Od połowy czerwca, kiedy wystartują nowo ogłoszone dwa kierunki, Kopenhaga w powyższej rotacji zostanie zastąpiona przez Prewezę oraz Tiranę. Godziny realizacji lotów do tych miast pokrywają się z pierwotnie zaplanowanym rozkładem rejsów do Danii. LOT do obsługi rejsów z radomskiego portu desygnował boeinga 737-800, który na pokład może zabrać 168 pasażerów (dwuklasowa konfiguracja) lub 186 podróżnych.
Pierwszym sektorem, jaki pokona B737NG będzie Warszawa – Paryż-CDG. Polski przewoźnik, aby móc zrealizować rejsy do Radomia, bez przebazowania samolotu bez pasażerów, a co za tym idzie, ponoszenia zbędnych kosztów, usunął z systemu wieczorne loty powrotne na Lotnisko Chopina. W miejsce takich lotów pojawiły się loty do Radomia. Samolot po zrealizowaniu sektora Paryż-CDG – Radom spędzi noc na płycie postojowej radomskiego portu. Następnego dnia, o godz. 07:50, B737-800 poleci z pasażerami do Kopenhagi. Lądowanie rejsu powrotnego z duńskiej stolicy w Sadkowie przewidziano o godz. 12:00. Po 90 minutach postoju, o godz. 13:30, samolot wyruszy w drogę do Rzymu. Lądowanie w porcie Fiumicino zaplanowano na godz. 15:40. O 16:40 odbywać się będą wyloty rejsów z włoskiej stolicy. Po dwóch godzinach i 10 minutach rejsu zaplanowano lądowania boeinga w Radomiu.
O godz. 20:15 LOT zaplanował wyloty do Paryża. Będzie to przedostatni sektor jaki wykona samolot, wraz z załogą, przed powrotem do macierzystej bazy przewoźnika, która znajduje się na warszawskim Lotnisku Chopina. Przylot na główne paryskie lotnisko linie przewidziały po dwóch godzinach i 30 minutach lotu. Wczesnym rankiem kolejnego dnia B737-800NG wykona ostatni lot w ramach 8-sektorowej rotacji, która została specjalnie stworzona, aby móc wykonać loty do i z Radomia. Wylot rejsu „LO334” odbywać się będzie o stałej dla tej trasy porze, godz. 07:05. Lądowanie w porcie im. Fryderyka Chopina odbywać się będzie o godz. 09:20.