Polskie Linie Lotnicze LOT nie są już jednym z trzech najcichszych przewoźników w porcie Londyn-Heathrow. Spadek na szóstą lokatę jest wynikiem braku zaangażowania narodowego przewoźnika w kontakty z brytyjskim lotniskiem w celu omówienia swoich wyników.
Linie lotnicze generują hałas, realizując operacje startów i lądowań, a lotniska, które leżą blisko ścisłej tkanki miejskiej, starają się ograniczyć wpływ hałasu na otoczenie, np. poprzez zezwolenie na obsługę operacji wyłącznie samolotami nowej generacji, które emitują o nawet 30 proc. mniej hałasu. Negatywny wpływ hałasu na środowisko leży w sercu władz portu lotniczego Londyn-Heathrow, który wznowił publikację
kwartalnego rankingu wpływu linii lotniczych na środowisko.
W trzecim kwartale najbardziej cichym i „zielonym” operatorem okazały się linie SAS, drugą lokatę zajęły KM Malta Airlines, a trzecia lokata przypadła Polskim Liniom Lotniczym LOT. Notowanie za ostatni kwartał roku przyniosło spore zmiany – w czołówce utrzymały się jedynie skandynawskie linie lotnicze, które zdobyły 968 punktów i zajęły drugą pozycję. Najbardziej cichym i „zielonym” przewoźnikiem zostały linie Aer Lingus (977 punktów). Austrian Airlines zdobyły 966 punktów, zajmując trzecią lokatę.
Czwarte i piąte miejsce w rankingu przypadło KM Malta Airlines i JetBlue Airways, które otrzymały odpowiednio 945 i 937 punktów. Dopiero szóstą lokatę zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT. Narodowy przewoźnik zdobył 934 punkty, o pięć punktów więcej niż w rozdaniu za trzeci kwartał. Co prawda, operator znad Wisły odnotował wzrost punktów za cichą i „zieloną” realizację swoich operacji, lecz lotnisko srogo oceniło „zaangażowanie linii lotniczych”.
Celem tego wskaźnika jest wyróżnienie przewoźników, którzy uczestniczyli w spotkaniach na lotniskach lub kontaktowali się z lotniskiem Heathrow w celu omówienia swoich wyników, w tym wymagań dotyczących redukcji hałasu, lotów nocnych i przyszłych inicjatyw. Polskie Linie Lotnicze LOT otrzymały maksymalne, negatywne 30 punktów, co oznacza, że przewoźnik nie wziął udziału w żadnym spotkaniu.
W najlepszej „10” najbardziej „ekologicznych” linii lotniczych znalazły się także: Iberia, Swiss International Airlines, United Airlines oraz British Airways, lecz jedynie operacje krótkodystansowe flagowego przewoźnika Wielkiej Brytanii. Loty na długich dystansach, które realizują A350, A380 i B777, zagwarantowały brytyjskiemu przewoźnikowi dopiero 27. lokatę. Największym „trucicielem” zostały linie Korean Air.
Port Londyn-Heathrow był pierwszym lotniskiem w Wielkiej Brytanii, który wprowadził ranking wpływu linii lotniczych na pobliskie środowisko naturalne. Pierwszy ranking opublikowano w 2013 roku. W ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci poczyniono już znaczny postęp w zmniejszaniu śladu akustycznego londyńskiego lotniska. W ciągu 17 lat poziom dziennego hałasu na zmniejszył się o 41 proc., a w ciągu nocy (od godz. 23:00 do godz. 06:00) hałas jest o 58 proc. mniejszy.