Działalności spółki LOT Polish Airlines SA, która w styczniu 2022 roku zmieniła nazwę na LOTAir, została zawieszona na dwa lata – dowiedział się Rynek Lotniczy. Nowa spółka w ramach Polskiej Grupy Lotniczej miała zajmować się prowadzeniem działalności związanej z przewozem lotniczym.
Od momentu założenia przez Polską Grupę Lotniczą nowej spółki w kwietniu 2020 roku, celem zarządu było uzyskania pozwoleń, aby móc rozpocząć prowadzenie działalności związanej ze świadczenia usług przewozu lotniczego.
Spółka wystąpiła do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o wydanie certyfikatu operatora lotniczego (ang. Air Operator Certificate), lecz nigdy go nie otrzymała, gdyż regulator w październiku 2020 roku zawiesił prowadzenie postępowania.
W styczniu 2020 roku dokonano rebrandingu, a LOT Polish Airlines SA stał się LOTAir’em. Kapitał zakładowy według stanu na dzień 31 grudnia 2022 roku wynosił 100 tys. złotych i składał się z 100 tys. akcji o wartości nominalnej jeden złotych każda.
Prezesem zarządu LOTAir w kwietniu 2021 roku został Maciej Wilk. Były członek zarządu ds. operacyjnych Polskich Linii Lotniczych LOT uzyskał największą liczbę punktów i wygrał postępowanie kwalifikacyjne Rady Nadzorczej spółki. 12 maja 2022 roku Paweł Rozkrut złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki. 1 września 2022 roku Kamila Olkowicz została powołana do pełnienia funkcji Przewodniczącej Rady Nadzorczej LOTAir.
W zeszłym roku spółka nie osiągała przychodów ze sprzedaży. Z uwagi na to, że rok 2022 upłynął na pracach mających na celu rozpoczęcie działalności operacyjnej, na poziomie sprawozdania finansowego nie prowadzono pomiaru kluczowych finansowych wskaźników efektywności i rentowności.
Największy udział w kosztach działalności operacyjnej w 2022 roku miały koszty usług obcych, stanowiąc 75,8 proc. Wszystkich kosztów, tj. 220,1 tys. złotych. Koszty wynagrodzeń stanowiły 23,8 proc. (69,0 tys. złotych). Pozostałe koszty, takie jak podatki i opłaty stanowiły łącznie 0,4 proc. wszystkich kosztów i zamknęły się w kwocie 1,3 tys. złotych.
LOTAir w ubiegłym roku opracowywał założenia nowej strategii, lecz
16 marca 2023 roku zarząd podjął uchwałę o zawieszeniu działalności LOTAir na 24 miesiące, począwszy od 23 marca 2023 roku. Nowe linie należące do PGL-u mają wznowić działalność pod koniec marca 2025 roku. Powołanie nowej spółki wzbudziło wiele emocji, gdyż część komentatorów wskazywała na możliwość przeprowadzanie kontrolowanej upadłości LOT.