Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Będzie rozbudowa lotniska Chopina. Ma obsługiwać ok. 30 mln pasażerów rocznie

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
29-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Będzie rozbudowa lotniska Chopina. Ma obsługiwać ok. 30 mln pasażerów rocznie
fot. PPL
Przepustowość lotniska Chopina ma się zwiększyć do ok. 30 mln pasażerów rocznie. Zapowiedziano plany rozbudowy. Bez inwestycji w perspektywie do 2035 roku Warszawa straciłaby nawet 80 mln podróżnych - potencjalnych klientów.

– Dzisiaj musimy się mierzyć z zaniechaniami naszych poprzedników. Gdyby w 2019 nie podjęto decyzji o zaprzestaniu modernizacji mielibyśmy dziś przepustowość na 26 – 27 mln pasażerów i moglibyśmy ze spokojem patrzeć na rozwój CPK - powiedział podczas konferencji prasowej z okazji 90-lecia Lotniska Chopina pełnomocnik ds. CPK Maciej Lasek. Jego zdaniem bowiem dwa projekty - budowa megalotniska pod Baranowem i rozbudowa lotniska na warszawskim Okęciu nie tylko ze sobą nie konkurują, lecz wzajemnie się uzupełniają. Bez modernizacji lotniska Chopina i zwiększenia obsługiwanych tu potoków pasażerskich nie można myśleć o rozwoju CPK. Nie ma też mowy o rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT, koniecznych, jeśli mówimy o CPK - przekonywał Maciej Lasek. Zapowiedział jednocześnie, że lotnisko w Warszawie będzie rozbudowywane. - Już wiemy co musimy zrobić, żeby to lotnisko [Chopina] mogło się rozwijać – powiedział Maciej Lasek.

Najważniejsze inwestycje mają się koncentrować na terminalu i płytach postojowych. W planach jest wydłużenie pirsu południowego w stronę dawnego terminala Etiuda, co pozwoli zwiększyć liczbę miejsc dla samolotów i gate’ów zarówno z myślą o strefie Schengen, jak i non-Schengen. Wybudowana ma być także nowa część sortowni bagażu. Główny budynek terminala ma być rozbudowywany na trzech poziomach.

Przebudowany ma być także pirs północny w miejscu gdzie obecnie znajduje się część non Schengen. W planach jest także stworzenie nowej płyty postojowej, gdzie miejsce ma znaleźć nawet 6 samolotów kodu C.

źródło: PPL

Pierwsze prace mają ruszyć w 2026 roku i powinny się zakończyć do roku 2029, przy czym już w roku 2035 nastąpiłaby ich pełna amortyzacja - podaje PPL. Dodatkowo wypracowany zysk szacowany jest w tym okresie na 900 tys. zł. Koszt rozbudowy lotniska może natomiast wynieść ok. 2,4 mld zł. 

Inwestycje pozwolą na zwiększenie przepustowości do ok. 30 mln pasażerów rocznie. Bez nich do roku 2035 nieobsłużonych zostałoby nawet do 80 mln pasażerów. Jak powiedział podczas konferencji prasowej przedstawiciel firmy ARUP, przepustowość Mazowsza wyczerpie się już w przyszłym roku, kiedy to lotnisko Chopina planuje przyjąć 20,5 mln podróżnych, a obecna przepustowość wynosi ok. 20 mln. 

– Lot z wielką radością przyjmuje wszystkie informacje o rozszerzeniu dostępności hub-owej w Warszawie – skomentował zapowiadane zmiany Michał Fijoł, prezes PLL Lot. Jak dodał, przewoźnik zainwestował już w nowa flotę, a zakupy te związane są właśnie z planami rozbudowy warszawskiego lotniska. - Będziemy mogli zaproponować pasażerom więcej połączeń oraz nowe kierunki – powiedział prezes Lot-u.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

90 lat Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

90 lat Lotniska Chopina

Redakcja/Skrzydlata Polska 29 kwietnia 2024

Ministerstwo Infrastruktury nie pracuje nad duoportem i podziałem ruchu

Prawo i polityka

Ethiopian Airlines opóźniają inaugurację Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wiedeń buduje nowy terminal lotniczy (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń buduje nowy terminal lotniczy (wizualizacje)

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2024

Rosjanie mają problem. Naprawa mostu Krymskiego trochę potrwa

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

90 lat Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

90 lat Lotniska Chopina

Redakcja/Skrzydlata Polska 29 kwietnia 2024

Ministerstwo Infrastruktury nie pracuje nad duoportem i podziałem ruchu

Prawo i polityka

Ethiopian Airlines opóźniają inaugurację Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wiedeń buduje nowy terminal lotniczy (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń buduje nowy terminal lotniczy (wizualizacje)

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2024

Rosjanie mają problem. Naprawa mostu Krymskiego trochę potrwa

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5