390 tys. wejściówek pozwalających na skorzystanie z usługi Fast Track (Szybkie Przejście) sprzedano w ubiegłym roku na Lotnisku im. F. Chopina. To nie jedyna popularna usługa – obecnie ok. 36% przychodów stołecznego portu to przychody pozalotnicze.
Obecnie na Lotnisku im. F. Chopina dostępne są dwa przejścia Fast Track (Szybka Ścieżka) pozwalające na ominięcie kolejek do kontroli bezpieczeństwa. Jedno z nich zlokalizowane jest w strefie B w pobliżu restauracji Johnny Rockets, a drugie w strefie E koło strefy check-in PLL LOT. Z Fast Tracka mogą skorzystać posiadacze kart imiennych czy voucherów oraz biletów linii lotniczych w klasie biznes. Możliwy jest także zakup jednorazowej wejściówki w cenie 39 zł.
Usługa okazuje się być bardzo popularna. W całym roku 2023 zarządca lotniska sprzedał niemal 390 tys. wejściówek – wliczając w to sprzedaż pojedynczych przejść oraz karnetów, voucherów czy realizacji innych umów. Dokładnych przychodów ze sprzedaży Polskie Porty Lotnicze (PPL) nie ujawniają, ale cena jednego przejścia przy zakupie indywidualnym do marca 2023 r. wynosiła 30 zł, a później wzrosła do 39 zł. Proste przeliczenie tych stawek nie da nam wiarygodnej liczby, ale już po nich widać, że przychody portu z tego tytuły wyniosły wiele milionów złotych.
– Fast track stał się bardziej dostępny. Zamiast jednego, do dyspozycji mamy dziś dwa. Można kupić tę usługę zarówno w kiosku zlokalizowanym na terminalu, jak i przez Internet. Pasażerowie mogą zdecydować o tym na bieżąco, gdy widzą np. długą kolejkę do kontroli bezpieczeństwa –
mówił kilka dni temu Stanisław Wojtera, prezes zarządu PPL. Dodawał przy tym, że połączenie Fast Tracka z ofertą saloników przyczyniło się także do większego zainteresowania tymi ostatnimi. Ogólnie przychody pozalotnicze w przypadku Lotniska Chopina sięgają już 36% całości wpływów. Stołeczne lotnisko odpowiada zaś za ok. 80% przychodów PPL.