Lotnisko Chopina po raz kolejny znalazło się w czołówce najpunktualniejszych portów lotniczych w Europie. Niezależne międzynarodowe rankingi plasują je na podium. Od stycznia stołeczne lotnisko odprawiło ponad 15,7 mln pasażerów, ruch w stosunku do tego samego okresu w rekordowym 2019 roku odbudował się w 98 procentach.
Według danych opublikowanych przez OAG, brytyjską firmę zajmującą się analizą danych rynku lotniczego, Lotnisko Chopina w październiku było najpunktualniejszym portem w Europie. Natomiast wśród światowych lotnisk było największym w pierwszej dziesiątce i zajęło 6 miejsce w ogólnym rankingu punktualności. OAG w swoich analizach pod uwagę bierze godzinę odlotu samolotu, ale nawet przy innej metodologii stosowanej np. przez Eurocontrol (punktualność odlotu i przylotu statku powietrznego) Lotnisko Chopina nadal pozostaje na podium. Według badań Eurocontrol przeprowadzonych w europejskich portach w tygodniu od 30 października do 5 listopada warszawskie lotnisko w rankingu punktualności zajęło trzecie miejsce, zaraz po portach w Helsinkach i Atenach.
– Upór, determinacja i działanie zespołowe wszystkich partnerów współpracujących na Lotnisku Chopina zaprocentowały wysokim miejscem w rankingu punktualności. Mimo kończącej się przepustowości i tysięcy podróżnych korzystających codziennie z naszego lotniska, samoloty z warszawskiego portu odlatują zgodnie z rozkładem, co plasuje nas w czołówce punktualności nie tylko europejskich, ale i światowych portów. Nasze zaangażowanie doceniają również pasażerowie - według przeprowadzonych badań, zadowolenie z usług świadczonych przez nasz port utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie – mówi Stanisław Wojtera, prezes zarządu Polskich Portów Lotniczych S.A.
Od początku roku lotnisko odprawiło dokładnie 15 740 807 podróżnych, ruch odbudował się w 98 proc. w stosunku do tego samego okresu rekordowego i przedpandemicznego 2019 roku. W październiku na Lotnisku Chopina obsłużono 1 655 683 pasażerów, nieznacznie mniej niż w tożsamym miesiącu 2019 roku, kiedy przez lotniskowe bramki przeszło 1 688 797 podróżnych. Rekordowym dniem miesiąca okazał się 1 października – obsłużono wtedy 65 002 osoby. W pierwszym miesiącu trzeciego kwartału br. roku stołeczny port odprawił blisko 216 tys. pasażerów w ruchu czarterowym czyli o 29 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku.
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów w ciągu pierwszych 10 miesięcy br. należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam, Frankfurt i Dubaj. Z kolei w samym październiku najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Hiszpanii, Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch. W pierwszym miesiącu czwartego kwartału w stołecznym porcie odprawiono 10.772 ton cargo i poczty, to rekordowy wyniki w całej historii lotniska, łącznie od początku roku to ponad 82,7 tys. ton.
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje 1 zł.
Kolejną usługą jest „foliarka” do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 zł i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmuje się profesjonalna obsługa firmy parkingowej. Zaraz po przyjeździe pasażera na lotnisko, wykwalifikowany kierowca przejmuje od niego auto i odprowadza na wyznaczone miejsce na specjalnym parkingu. Odbiór pojazdu po powrocie odbywa się na poziomie przylotów na Parkingu Premium. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących komfort i oszczędność czasu. Usługa dostępna jest całą dobę. Aby z niej skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi.
Wcześniej informowaliśmy również, że
Polskie Linie Lotnicze LOT zanotowały wzrost wskaźnika punktualności wykonywanych operacji. W październiku prawie 83 proc. lotów odbyło się o czasie. Lepsze od LOT-u okazały się linie Norwegian, Iberia Express, Austrian i Iberia.