PPL zapowiada przetarg na prace projektowe dla nowego lotniska w Radomiu. Miałby powstać m.in. nowy terminal, zapewniający obsługę co najmniej 3 mln pasażerów rocznie, z możliwością zwiększenia przepustowości do 10 mln. Postępowanie obejmie także zaprojektowanie nowych dróg kołowania, płyt postojowych, budynków technicznych oraz układu drogowego z dworcem autobusowym.
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” wysłało do dziennika urzędowego Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze ogłoszenia przetargu na prace projektowe dla rozbudowy lotniska w Radomiu. Zamówienie byłoby podzielone na kilka części. Przetarg miałby ruszyć jeszcze w sierpniu.
Przedmiotem pierwszej części będzie wykonanie projektu budowlanego wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla dróg kołowania i płyt postojowych. Zakres prac będzie przewidywał nowe drogi kołowania łączące płytę postojową oraz płytę odlodzeniową z drogą startową, w tym dwie drogi szybkiego zjazdu, o łącznej powierzchni około 130 tys. m2. Konstrukcja nawierzchni ma umożliwiać kołowanie samolotów o literze kodu C bez ograniczeń oraz zapewniająca możliwość operowania samolotów kodu E. Powierzchnię płyty postojowej określono na ok. 50 tys. m2. Ma ona pomieścić dziewięć stanowisk postojowych dla samolotów kodu C, dwa stanowiska postojowe kodu E oraz układ dróg serwisowych dwukierunkowych, pola odstawcze dla sprzętu GSE. Płyta do odladzania samolotów o powierzchni około 10 tys. m2 będzie obejmować dwa stanowiska kodu C i alternatywnie 1 stanowisko kodu E. W rejonie płyty odlodzeniowej ma zostać zaprojektowana infrastruktura przeznaczona do składowania środków chemicznych służących do odladzania i przeciwdziałania oblodzeniu oraz miejsca postojowe dla sprzętu do odladzania, wraz układem dróg serwisowych dwukierunkowych. Projektant musi też przewidzieć oznakowanie poziomie, pionowe, oświetlenie nawigacyjne, zasilanie elektroenergetyczne i odwodnienie dla projektowanych dróg kołowania, płyt postojowych i odlodzeniowych.
Druga część zakłada wykonanie projektu budowlanego wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla towarzyszących obiektów kubaturowych. Przewidziano realizację parterowej hali utrzymania sprzętu lotniskowego o powierzchni całkowitej ok. 3 tys. m2 wraz z placem manewrowym o powierzchni ok. 6 tys. m2. Powstanie również budynek wielokondygnacyjny dla służb lotniskowych oraz centrum zarządzania kryzysowego o funkcjach operacyjnych i socjalnych o powierzchni całkowitej ok. 1,5 tys. m2, wielokondygnacyjny budynek Lotniskowej Straży Pożarnej, wraz z garażem, o całkowitej powierzchni około 1,5 tys. m2 i placem manewrowym o powierzchni około 2 tys. m2 oraz budynek parterowy o funkcjach socjalnych o powierzchni około 800 m2. Projektant musi uwzględnić powstanie placu manewrowego oraz parkingu strefy dostaw, dla personelu oraz gości o powierzchni całkowitej ok. 7,5 tys. m2. Elementem inwestycji będzie również dwukierunkowa droga serwisowa o długości około 600 m.
Przedmiotem kolejnej części będzie wykonanie projektu budowlanego wraz z programem funkcjonalno-użytkowym w zakresie parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców. Projekt zakłada realizację wewnętrznego układu drogowego z dwoma wjazdami (wyjazdami) z systemem pobierania opłat, stanowiska Kiss&Fly, zadaszony dworzec autobusowy o powierzchni ok. 7 tys. m2, dwa parkingi terenowe krótkookresowe na około 800 pojazdów o powierzchni całkowitej 25 tys. m2, jeden parking długookresowy na około 3 tys. pojazdów o powierzchni 100 tys. m2, bramy wjazdowe z punktami kontroli bezpieczeństwa, ogrodzenie lotniska o długości ok. 5 km, drogi patrolowe o długości ok. 1,5 km, a także magazyn paliw lotniczych oraz dla pojazdów lotniskowych i lotniskową stację paliw o powierzchni ok. 2,5 tys. m2. Ponadto przebudowane zostaną ulice miejskie – Lubelska i Poranna – o długości ok. 1 km.
W ramach ostatniej części zostanie wykonany projekt budowlany wraz z programem funkcjonalno-użytkowym dla budowy terminala. Jednokondygnacyjny terminal pasażerski ma w ciągu roku obsługiwać co najmniej 3 miliony pasażerów rocznie, przy założeniu obsługi głównie ruchu czarterowego o dużej sezonowości. Wymagane jest zaprojektowanie ok. 30 stanowisk check-in, dziewięć ogólnodostępnych linii kontroli bezpieczeństwa, dziewięć poczekalni odlotowych oraz gate’ów, trzech karuzeli bagażowych. Z zadania wyłączony jest projekt sortowni bagażu, objęty oddzielnym opracowaniem. Powierzchnia całkowita wynieść ma ok. 30 tys. m2. Ponadto projektant musi przedstawić wstępną, dosyć ogólną koncepcję dalszej modułowej rozbudowy strefy odlotów i przylotów, zapewniającej całkowitą przepustowość terminala na poziomie 10 milionów pasażerów rocznie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.