Doha straciła tytuł „najlepszego portu lotniczego na świecie”. W 2025 roku Skytrax przyznał nagrodę singapurskiemu Changi, dla którego to 13 taki tytuł. Lotniskowe „Oskary” nie są jednak do końca miarodajne, gdyż w czołowej „10” globu znalazły się m.in. Paryż i Rzym, których infrastruktura i udogodnienia dla pasażerów nie należą do najlepszych.
Powszechnie uważane za „Oskary branży lotniczej”, World Airline Awards, rozpoczęły być przyznawane w 1999 roku. Ranking najlepszych linii lotniczych świata i portów lotniczych według organizatorów – firmy Skytrax – jest niezależną i bezstronną oceną, choć wielu obserwatorów czy analityków rynku lotniczego jest odmiennego zdania. Przeciwnicy Skytraxu uważają, że ranking jest zafałszowany, gdyż przewoźnicy i lotniska, aby wziąć w nim udział, muszą wpłacić wpisowe, co powoduje, że ranking nie może być uznany za całkowicie obiektywny.
W 2024 roku, po rocznej przerwie katarski port lotniczy Hamad powrócił na pierwsze miejsce w rankingu najlepszych lotnisk świata.
„Dominacja” Dohy trwała zaledwie rok, gdyż – jak wynika z nowo opublikowanego rankingu Skytrax – w 2025 roku najlepszym portem lotniczym na ziemskim globie znów jest singapurskie lotnisko Changi, które wygrało edycję po raz trzynasty. Drugie miejsce w rankingu najlepszych portów zajęła Doha, podczas gdy najniższy stopień podium przypadł
tokijskiemu lotnisku Haneda, do którego chęć operowania wyrażają Polskie Linie Lotnicze LOT.
Kolejne miejsca w najlepszej „10” przypadły następującym portom lotniczym: Seul-Inczon, Tokio-Narita, Hong Kong, Paryż-Charles de Gaulle, Rzym-Fiumicino, Monachium oraz Zurych. W drugiej dziesiątce znalazły się z kolei porty, takie jak: Dubaj, Helsinki, Vancouver, Stambuł, Wiedeń, Melbourne, Nagoja-Chūbu, Kopenhaga, Amsterdam i Bahrajn. Interesującym jest fakt, że spadek w rankingu zaliczył port nad Bosforem, mimo że infrastruktura i udogodnienia tureckiego lotniska nie odbiegają od tych np. w Paryżu czy Rzymie. Dlatego właśnie ranking Skytrax vel „Oskary branży lotniczej” przez wielu jest oceniany negatywnie, gdyż rzeczywistość jest zgoła inna. Przykładem potwierdzającym tezę sceptyków jest
terminal 2G w paryskim porcie im. Charlesa de Gaulle’a.
Skytrax uznał także, że hub Air France’u jest najlepszym portem lotniczym na Starym Kontynencie, podczas gdy regionie Afryki tytuł przypadł Republice Południowej Afryki, a dokładniej mówiąc: Kapsztadowi. Vancouver wygrało w Ameryce Południowej, a Bogota i Melbourne okazały się najlepszymi lotniskami w Ameryce Południowej i Australii. W Azji – co nie może zaskakiwać – tytuł przypadł Singapurowi.