W ubiegłym roku spółka z Grupy LOTOS odnotowała wzrost sprzedaży na wszystkich obsługiwanych przez siebie krajowych lotniskach. Wolumen tankowania „do skrzydła” wzrósł do niemal 200 tys. m3, a liczba operacji tankowania do 36 tys.
LOTOS-Air BP to spółka joint venture Grupy LOTOS oraz Air BP. Obecnie dostarcza paliwo lotnicze na pięciu lotniskach w Polsce. Są to: Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach, Port Lotniczy Lublin oraz Regionalny Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach.
W 2017 roku spółka znacząco zwiększyła skalę operacji w kraju, notując rekordową ilość sprzedanego paliwa. Liczba stałych klientów przekroczyła 440. Wolumen tankowania „do skrzydła” wzrósł do niemal 200 tys. m3 ze 122 m3 w roku poprzednim. Liczba operacji tankowania wzrosła do 36 tys. z 25,1 tys. w roku 2016 i 25,8 tys. w roku 2015.
LOTOS Air-BP wiedział, że wyniki będą rekordowe już kilka miesięcy temu. W rozmowie z Rynkiem Lotniczym prezes spółki Maciej Kowalski zwracał uwagę na to, że w roku 2017 po raz pierwszy zawarto kontrakty z Air China i Air Canada. – Natomiast nasz udział w całym polskim rynku szacujemy na 20-25%. Warto przypomnieć, że spośród 15 polskich lotnisk międzynarodowych jesteśmy obecni zaledwie na pięciu, dlatego planujemy nadal rozszerzać działalność w Polsce –
mówił wówczas Kowalski.
– Nic nie zapowiada osłabienia trendu wzrostowego – czeka nas jeszcze wiele lat rosnącego popytu na Jet A-1. Myślę jednak, że rozbudowa zakładów nie będzie konieczna. Grupa LOTOS jest największym w kraju producentem paliwa lotniczego. Do tej pory nadwyżki, na które nie było popytu w kraju, są eksportowane drogą morską. Dziś eksport stopniowo się zmniejsza – coraz więcej paliwa sprzedawanego jest w kraju. Oczywiście o koncentracji mocy produkcyjnych na konkretnych rynkach i rodzajach paliw będzie decydował rachunek ekonomiczny –
informował prezes LOTOS Air-BP.
Jak informują przedstawiciele spółki, wartym odnotowania wydarzeniem z ubiegłego roku było tankowanie powietrznej floty obsługującej wizytę prezydenta USA, który gościł w Warszawie w dniach 5-6 lipca. Łącznie amerykańskie samoloty i śmigłowiec zatankowały wówczas kilkaset tysięcy litrów paliwa. Drugim ważnym wydarzeniem były pokazy lotnicze Aerobaltic sponsorowane przez LOTOS-Air BP.