Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lublin: Lotnisko zacznie na siebie zarabiać w 2030 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lublin: Lotnisko zacznie na siebie zarabiać w 2030 roku
fot. Port Lotniczy Lublin
Lubelskie lotnisko za 2016 rok odnotowało 25 mln zł straty netto. Tak wynika z prezentacji, którą prezes lotniska Krzysztof Wojtowicz przedstawił przed Radą Miasta.

25 mln zł to strata, jaką lubelski port odnotował za 2016 rok. Rentowność, według prognoz, lotnisko zyska dopiero w 2022 roku, jednak zyski przyniesie jeszcze później – w 2030 roku. Szacunki są powiązane z prognozami ruchu lotniczego dla Polski. Z reguły porty lotnicze w Polsce zaczynają przynosić zysk, gdy obsługują 1,5 mln pasażerów rocznie. Ten wynik ma być właśnie osiągnięty w 2030 roku.

Obecnie największe obciążenie finansowe portu to spłata obligacji wyemitowanych na budowę lotniska, oraz obsługa tego długu. W 2016 roku na ten cel przeznaczono 10 mln zł. W bieżącym roku będzie to już 16 mln zł, a w ciągu kolejnych trzech lat trzeba będzie przeznaczyć na ten cel 18 mln zł rocznie. Sama obsługa długu w 2016 roku to kwota sięgająca 6 mln zł.

Wojtowicz przedstawił też dane, które pokazują, ile zyskał region dzięki lotnisku. Udało się je policzyć dzięki wskaźnikom przygotowanym przez Unię Europejską. I tak lotnisko przyniosło województwu 75 mln zysku.

Dodatkowo każdy pasażer portu zostawia w Lublinie i regionie średnio 150 dolarów.

Mimo tych wyliczeń i dobrych statystyk za 2016 rok (w ubiegłym roku z portu skorzystało 377 606 osób, co daje wzrost na poziomie 40 proc.), port lotniczy może wkrótce stracić kolejne miliony złotych. Tym razem chodzi o część unijnego dofinansowania – niemal 24 mln zł. Bruksela uznała bowiem, że lubelskie lotnisko ma zbyt rozbudowaną infrastrukturę jak na potrzeby województwa. Chodzi o zbyt szeroką drogę startową w stosunku do specyfiki lotów wynonywanych na lotnisku. Parametry pasa w Świdniku dopuszczają obsługę dużych, szerokokadłubowych samolotów, które mogą wykonywać połączenia transoceaniczne.

Urzędnicy starają się teraz, by wycofane środki wróciły do budżetu RPO 2007-2013, który trzeba rozliczyć, ale chcą, by pieniądze zostały przeznaczone na dofinansowanie rozbudowy fragmentu drogi wojewódzkiej nr 808 łączącej Kock z Łukowem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5