Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lubuskie: Rozwój regionu poprzez promocję lotów!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lubuskie: Rozwój regionu poprzez promocję lotów!
fot. Witold Urbanowicz
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego będzie kontynuował „promowanie regionu” poprzez loty. – Każda forma rozwoju województwa lubuskiego jest zasadna. Nasz samorząd akurat zdecydował się na promocję województwa poprzez połączenia lotnicze, aby móc generować jeszcze większe zainteresowanie regionem niż dotychczas – wyznał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Arkadiusz Mieczyński, nowy dyrektor departamentu infrastruktury lubuskiego urzędu.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Pański poprzednik, Sławomir Kotylak, wskazywał, że urząd marszałkowski nie przestanie rozpisywać przetargi na "promocję regionu" poprzez loty z Zielonej Góry. Czy zamierza Pan kontynuować ten proceder, który jest obejściem unijnego zakazu dotowania linii lotniczych?

Arkadiusz Mieczyński, Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego: Jest to jedyna możliwa forma organizowania siatki połączeń przez samorządy, a co więcej nie jesteśmy jedynym samorządem, który ma taką praktykę. Z całą pewnością Województwo Lubuskie będzie stawiało na jego rozwój.  

Województwo lubuskie było szeroko promowane poprzez loty do wakacyjnych kurortów. Ilu Albańczyków, Egipcjan, Turków, Tunezyjczyków, skorzystało z oferty lotów, przylatując do Babimostu?

Pytanie ws. ilu Albańczyków, Egipcjan, Turków, Tunezyjczyków należy kierować do przewoźnika lub touroperatora. 

Żaden z obywateli tych państw nie przyleciał samolotami czarterowymi, bo to fikcyjna „promocja regionu” i dopłacanie do wyjazdów wakacyjnych Polaków. Urząd wspiera finansowo loty z Babimostu, a lotnisko zwiększyło stratę. Czy naprawdę zasadna jest taka forma wydawania środków publicznych?

Stale rosnące statystyki dot. obsługiwanych pasażerów uświadamiają nas, że lotnisko ma potencjał na dalszy rozwój. Z całą pewnością dużym krokiem w przód jest podpisany list intencyjny z Zarządem Polskich Portów Lotniczych ws. projektu budowy nowego terminala pasażerskiego.  

Ilu inwestorów z Albanii, Egiptu, Turcji i Tunezji, przyciągnęły "promocje regionu"? Ilu takich inwestorów zainwestowało już w województwie lubuskim?

Urząd nie jest w posiadaniu tak szczegółowych danych. 

Inwestorów nie ma, bo w tych krajach prawdziwej reklamy nie było. Jaką sumę publicznych pieniędzy zamierzacie przeznaczyć na wsparcie lotów czarterowych z wczasowiczami w przyszłym roku?

Opracowanie budżetu na przyszły rok następuje głównie w listopadzie. Oczywiście chcielibyśmy, aby tych kierunków z roku na rok przybywało coraz więcej. Na tę chwilę ciężko dokładnie określić, jakie kierunki pojawią się w przyszłym roku. 

Czy lokalna społeczność jest zadowolona z takiej formy wydawania publicznych środków?

Stale rosnące statystyki uświadamiają nas, że społeczność lokalna (ale też spoza granic województwa) jest zainteresowana ofertą połączeń z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost, a co za tym idzie zadowolenie z możliwości skorzystania z lokalnego lotniska jest ogromne.

Na "promocję regionu" wydaliście już ponad 45 mln złotych. Czy inwestycja tych środków w polepszenie oferty kolejowo-autobusowej nie byłaby zasadniejsza?

Każda forma rozwoju województwa lubuskiego jest zasadna. Nasz samorząd akurat zdecydował się na promocję województwa poprzez połączenia lotnicze, aby móc generować jeszcze większe zainteresowanie regionem niż dotychczas.  

Dlaczego, Pana zdaniem, „tanie” linie lotnicze wybierają nieodległy poznański port lotniczy jako lotnisko, gdzie się rozwijają?

Być może jest to spowodowane większą przepustowością lotniska i brakiem ograniczeń operacyjnych.

Rozpisujecie przetargi wspierające połączenia wakacyjne. Nie byłoby lepiej zawrzeć umowy z dwoma największymi, niskokosztowymi przewoźnikami w Polsce: Ryanairem i Wizz Airem. Urzędy marszałkowskie województw kujawsko-pomorskiego i podkarpackiego zawarły z tymi linami dłuższe, warte kilkadziesiąt mln złotych umowy. Postąpicie podobnie?

Pytanie brzmi: czy wskazani przewoźnicy byliby zainteresowani uruchomieniem lotów z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost. Mamy szczerą nadzieję, że wymienieni przewoźnicy zdecydują się w kolejnych latach składać oferty w naszych postępowaniach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Pierwsza dyżurna apteczka dla psa i kota na lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Pierwsza dyżurna apteczka dla psa i kota na lotnisku

Kraków Airport 26 sierpnia 2024

Lublin: Nowy prezes o sytuacji lotniska. "Budujemy ofertę biznesową"

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Będzie nowa baza dla działów transportu i eksploatacji lotniska

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Zielona Góra: Lipiec dużo lepszy niż przed rokiem i pandemią

Pasażer i linie lotnicze

Zielona Góra: Lipiec dużo lepszy niż przed rokiem i pandemią

inf. pras. 07 sierpnia 2024

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

inf. pras. PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 08 lutego 2024

Pozostałe z wątku:

Kraków: Pierwsza dyżurna apteczka dla psa i kota na lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Pierwsza dyżurna apteczka dla psa i kota na lotnisku

Kraków Airport 26 sierpnia 2024

Lublin: Nowy prezes o sytuacji lotniska. "Budujemy ofertę biznesową"

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Będzie nowa baza dla działów transportu i eksploatacji lotniska

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Zielona Góra: Lipiec dużo lepszy niż przed rokiem i pandemią

Pasażer i linie lotnicze

Zielona Góra: Lipiec dużo lepszy niż przed rokiem i pandemią

inf. pras. 07 sierpnia 2024

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

inf. pras. PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 08 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5