Lubuski Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na „promocję regionu” poprzez realizację w przyszłym roku lotów między Zieloną Górą a Warszawą. Obecnie sześć rotacji w tygodniu między Lotniskiem Chopina a Babimostem wykonują Polskie Linie Lotnicze LOT.
Z zielonogórskiego portu lotniczego można obecnie polecieć każdego dnia, z wyłączeniem sobót, jedynie do Warszawy. W miesiącach letnich siatka połączeń Babimostu zawierała bezpośrednie połączenia do
Antalyi,
Gdańska, Krakowa i Zadaru. Zaś w sezonie zimowym Polskie Linie Lotnicze LOT wykonywały raz w tygodniu czarterowe loty do Egiptu. Do wszystkich lotów do ww. miast dokładał Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
W bieżącym roku
samorząd na promowanie regionu poprzez realizację połączeń lotniczych do i z portu w Zielonej Górze przeznaczył aż 24 mln złotych, co oznacza, że bilet lotniczy jednego podróżnego był dotowany kwotą około 650 złotych.
Tak jak w tym roku, lubuski urząd marszałkowski rozpisał przetarg na obsługę lotów między Zieloną Górą a Warszawą w zeszłym roku. Przetarg na „promocję lotów” wygrały Polskie Linie Lotnicze LOT, które do końca grudnia realizują między Lotniskiem Chopina a Babimostem sześć rotacji w tygodniu. Loty wykonywane są codziennie przez embraery E175, oprócz sobót, a w piątek LOT oferuje dwie rotacje dziennie.
Tegoroczna obsługa lotów kosztuje samorząd 14,3 mln złotych brutto. Oferent, który złoży najkorzystniejszą ofertę i wygra przetarg na obsługę lotów w 2024 roku będzie miał realizować w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia sześć rotacji w tygodniu (12 lotów).
W wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brane będzie cena (60 proc. przyznawanych punktów) oraz ilość odsłon głównej strony internetowej (40 proc. pkt). Wygrywające linie lotnicze muszą zapewnić Urzędowi w każdym rejsie możliwość zakupu czterech biletów po cenie promocyjnej za jeden bilet nie większej niż 100 złotych brutto oraz jednego biletu bezpłatnego.
Linie zobowiążą się do promowania regionu poprzez Internet (strona internetowa przewoźnika, media społecznościowe), mailing, materiały promocyjne w piśmie wydawanym przez linie lotnicze (obecnie jest to czasopismo „Kaleidoscope” wydawane przez LOT), reklamy w systemie rozrywki pokładowej.
Zwycięzca przetargu naniesie na swój samolot logo województwa lubuskiego. Obecnie jeden embraer 175 LOT-u (SP-LIC) nosi już malowanie regionu.