Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa: 30 lat kobiet za sterami samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lufthansa Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa: 30 lat kobiet za sterami samolotów
fot. Lufthansa1988 r.
W sierpniu Lufthansa świętuje wyjątkową rocznicę: „Dwie kobiety pilotują samolot” poinformowała linia w komunikacie prasowym 30 lat temu. 23 sierpnia 1988 roku, Nicola Lisy oraz Evi Hetzmannseder zostały pierwszymi kobietami w gronie drugich pilotów Lufthansy.

Ukończyły szkolenie pilotażowe w komercyjnej szkole lotniczej w Bremie wraz z 14 innymi uczestnikami płci męskiej. Program szkolenia obejmował, między innymi, loty nad pustynią w pobliżu Phoenix w Arizonie. Po dwóch latach przygotowań, Nicola i Evi pomyślnie ukończyły szkolenie na samolocie Boeing 737 w drugim tygodniu sierpnia 1988 roku w Montrealu. Tradycyjnie, zanim objęły fotel pierwszego oficera w kokpicie Boeinga 737-200, swoje pierwsze loty na europejskich trasach przez kilka miesięcy odbywały jako drugi oficer w towarzystwie pilotów instruktorów oraz egzaminatorów. Ponad 10 lat później, 31 stycznia 2000 roku, Nicola Lisy ponownie zapisała się w historii lotnictwa jako pierwsza kobieta kapitan w kokpicie Lufthansy. Hetzmannseder wkrótce dołączyła do koleżanki, awansując na stanowisko kapitana w lutym tego samego roku.

Główny cel: Zwiększenie odsetka kobiet w kokpitach Lufthansy

Kobiety w kokpitach samolotów od jakiegoś czasu nie są już sensacją. Jednak nie można zaprzeczyć, że wciąż nie spotyka się ich codziennie w tym zdominowanym przez mężczyzn zawodzie. W liniach Lufthansa Group pracuje ponad 10 000 pilotów, kobiet i mężczyzn, z których ponad 4000 lata dla Lufthansy. Około 6 proc. pilotów linii w grupie stanowią kobiety. W samej Lufthansie jest ich już 7 proc. Lufthansa Group rozszerza swój ambitny cel, jakim jest zwiększenie udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Więcej kobiet w kokpitach to jeden z głównych celów polityki kadrowej firmy.

Perspektywy są dobre – 15 proc. wszystkich przyszłych pilotów szkolących się w Europejskiej Akademii Lotniczej, gdzie szkolą się również przyszli piloci linii Lufthansa Group, to kobiety. Lufthansa Aviation Training aktywnie poszukuje kolejnych kandydatek, na przykład za pomocą kampanii reklamowej skierowanej do kobiet, która wkrótce się rozpocznie.

Kiedy pierwsze kobiety rozpoczynały szkolenie pilotażowe, wchodziły do zawodu uznawanego powszechnie jako męski. Dzisiaj już tak nie jest. „To zupełnie naturalne, że kobiety biorą udział w naszych kursach treningowych, a ich wyniki nie są w żaden sposób gorsze od ich kolegów. Wszyscy, którzy ulegli fascynacji lotnictwem z wielką determinacją dążą do celu jakim jest zostanie pilotem – to kolejny aspekt, w którym nie zaobserwowaliśmy różnicy między płciami“ – powiedział Stefan Kenan Scheib, Process Owner Pilot Schools Lufthansa Group oraz kapitan A320 w Lufthansie.

„Bycie pilotem to idealna praca“

Magdalena Gruhn (29 l.) jest jedną z czterech kursantek na tegorocznym szkoleniu w Europejskiej Akademii Lotniczej. Pracując wcześniej jako stewardesa widziała kobiety za sterami i pomyślała: „Kobiety też mogą to robić. Chcę się tam znaleźć!“. Największym wyzwaniem podczas latania jest wykonywanie kilku rzeczy na raz, jednak „Nie ma powodu, dla którego kobiety nie mogłyby tego robić.“

To przekonanie podziela Elke Hieber (53 l.), która rozpoczęła szkolenie w Lufthansie w 1988 roku jako jedyna kobieta w 17 osobowej grupie. Obecnie jest jedną z dwóch kobiet na stanowisku kapitana A380. „Bycie pilotem to idealna praca, która daje ekscytujące możliwości i elastyczność pozwalającą połączyć życie rodzinne z zawodowym“ – mówi Hieber, która jako matka dwójki dzieci wzięła dwa razy 18-miesięczny urlop i latała w niepełnym wymiarze godzin w różnych konfiguracjach. Przyznaje, że społeczeństwo czasem z trudem akceptuje fakt, że wykonywany zawód nie jest zależny od płci: „Wiele kobiet nawet nie myśli o aplikowaniu na takie stanowisko.“

Pierwsze kobiety pilotki w historii lotnictwa

Kobiety w historii lotnictwa mają długą historię. 8 marca 1910 roku, Raymonde de Laroche była pierwszą kobietą na świecie, która otrzymała licencję pilota w Aéro-Club de France. W latach 30. dwudziestego wieku, Marga von Etzdorf pilotowała Junkersa A50 o nazwie „Kiek in die Welt“, a w 1927 r. jako drugi pilot latała Jun-kersem F13 w dawnych liniach Luft Hansa. Jednak od tego czasu upłynęło 60 lat, aby kobieta ponownie zasiadła za sterami samolotu Lufthansy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Lufthansa wynajmie airbusy A220-300 od airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe trasy Lufthansy, w tym dwie do Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Lufthansa wynajmie airbusy A220-300 od airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe trasy Lufthansy, w tym dwie do Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5