Lufthansa Cargo chce zwiększyć swoje możliwości przewozowe w związku ze stale rosnącym popytem na usługi e-commerce. W tym celu linia chce przebudować dwa samoloty pasażerskie airbus A321 na frachtowce znane pod nazwą A321P2F (Passenger To Freighter).
Lufthansa Cargo inwestuje w rozbudowę swoich możliwości przewozowych. Od początku 2022 roku firma będzie oferować swoim klientom dodatkowe zdolności przewozowe w Europie poprzez airbusy A321 przebudowane z pasażerskich samolotów w frachtowce. W tym celu dwusilnikowe samoloty średniego zasięgu otrzymają m.in. duże drzwi cargo, które umożliwią transport kontenerów również na pokładzie głównym. Początkowo planowana jest przebudowa dwóch samolotów A321. Maszyny będą obsługiwane przez Lufthansa CityLine w imieniu Lufthansa Cargo, a ich główną bazą będzie lotnisko we Frankfurcie nad Menem.
Wzrost transgranicznych przesyłek eCommerce jest prognozowany na około 20 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. Konsumenci oczekują coraz krótszych terminów dostawy zamówionych towarów. Zwiększa to również zapotrzebowanie na lotnicze połączenia towarowe w Europie i tu swój potencjał zauważa Lufthansa Cargo.
- Lufthansa Cargo chce zaoferować klientom z segmentu eCommerce szybkie połączenia wewnątrzeuropejskie. Dzięki przebudowanym A321 wychodzimy naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu naszych klientów na rozwiązania tego samego dnia i dalej wzmacniamy naszą gęstą sieć globalnych połączeń, jak również naszą ofertę produktową. Wybrany typ samolotu może przewieźć prawie 28t na lot, co jest znacznie większą ilością ładunku niż w przypadku samolotów pasażerskich na krótkich trasach. Oprócz spedytorów, integratorów i operatorów pocztowych, odbiorcami tej oferty będą dostawcy usług eCommerce - powiedziała Dorothea von Boxberg, prezes Lufthansa Cargo.
- Dzięki ponad 60-letniemu doświadczeniu w europejskim transporcie lotniczym Lufthansa City-Line, jako ważny partner w Lufthansa Group, jest symbolem niezawodnych i efektywnych operacji. Elastyczność w działaniu i szybkość w identyfikowaniu i wdrażaniu nowych możliwości są podstawą naszej działalności. Chcemy wykorzystać te cechy, aby służyć Lufthansa Cargo i jej klientom - mówi Steffen Harbarth, Dyrektor Zarządzający Lufthansa CityLine.
Airbus A321P2F mieści ładunek o masie 28 ton, który jest podzielony na 14 kontenerów na głównym pokładzie i 10 LD3-45W na dolnym. Pełny załadunek może przewieźć na dystans od 3,5 tys. do 4 tys. km. Projekt przebudowy został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture ST Aerospace i Airbusa) przejęła zarządzanie programem i marketingiem. Airbus chce przerobić w nadchodzących dwóch dekadach ponad 600 sztuk samolotów należących do rodziny A320. Konwersja pozwala na użycie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.