Lufthansa Cargo oficjalnie ogłosiła dziś (30 stycznia) nową trasę cargo Frankfurt - Katowice - Frankfurt. Rejsy wystartują na początku kwietnia br. i będą obsługiwane wąskokadłubowym frachtowcem - airbusem A321F.
Nowe połączenie zostanie uruchomione 3 kwietnia 2025 r. Na ogłoszonej trasie LH Cargo poleci dwa razy w tygodniu: w czwartki oraz soboty według rozkładu (czasy lokalne):
- LH8318 FRA-KTW 14.20-15.55 (---4-6-) A321F
- LH8319 KTW-FRA 17.25-19.00 (---4-6-) A321F
Dodanie lotów na pyrzowickie lotnisko wzmocni europejską sieć przewoźnika, oferując większą przepustowość i lepszą łączność dla przesyłek cargo. Katowice Airport, ważny węzeł logistyczny na mapie Polski, skorzysta na sprawnych połączeniach z globalnymi operacjami Lufthansa Cargo przez Frankfurt.
A321P2F
Airbus A321P2F może przewieźć do 28 ton ładunku, który jest podzielony na 14 kontenerów na pokładzie głównym i 10 LD3-45W na pokładzie dolnym. Przy pełnym obciążeniu zasięg A321F wynosi od 3 500 do 4 000 km. Projekt konwersji został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture między ST Aerospace i Airbusem) zajęła się zarządzaniem programem i marketingiem.
Airbus chce przebudować ponad 600 samolotów z rodziny A320 w ciągu najbliższych dwóch dekad. Konwersja umożliwia wykorzystanie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.
Flota Lufthansa Cargo
Obecnie flota
Lufthansa Cargo składa się z 16 maszyn: 12 boeingów B777F oraz
czterech A321F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 10 samolotów: jednego A321P2F,
dwóch B777F oraz siedmiu B777-8F. Oprócz własnej floty, Lufthansa Cargo może również wykorzystać pojemność czterech boeingów B777F obsługiwanych przez AeroLogic.
Linia lotnicza sprzedaje także miejsce na pokładach Lufthansa German Airlines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings i SunExpress. W sumie około 40 proc. ładunku cargo jest przewożona w lukach bagażowych samolotów pasażerskich.