Lufthansa Cargo wyposaży w przyszłym roku wszystkie frachtowce B777F w AeroSHARK – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Innowacyjna technologia powierzchniowa opracowana przez Lufthansa Technik i BASF poprawi efektywność paliwową i pomoże największym liniom lotniczym Europy osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.
AeroSHARK to folia powierzchniowa, imitująca delikatną strukturę skóry rekina. Dzięki niej samoloty do przewozów ładunków narodowego przewoźnika Niemiec będą bardziej ekonomiczne i zmniejszą emisje CO2. Lufthansa Technik i BASF wzorowały się przy projekcie na właściwościach skóry rekina. Zastosowana powierzchnia pozwoli zoptymalizować aerodynamikę maszyn, niwelując opór powietrza o ponad jeden procent, czyniąc frachtowce wydajniejszymi.
Dziesięć boeingów 777F, które posiada w swojej flocie Lufthansa Cargo, dzięki AeroSHARK zużyje rocznie 3700 ton mniej paliwa oraz zredukuje emisje CO2 o prawie 11,7 tys. ton. To odpowiada liczbie 48 rejsów towarowych z Frankfurtu nad Manem do chińskiego Szanghaju.
– Odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo to dla nas kluczowy temat strategiczny. Zawsze odgrywaliśmy wiodącą rolę we wprowadzaniu technologii przyjaznych dla środowiska – podkreśliła Christina Foerster, członek zarządu Lufthansy, odpowiedzialna za zrównoważony rozwój. – Nowa technologia imitująca skórę rekina i zastosowana w naszych samolotach pokazuje, co silni oraz wysoce innowacyjni partnerzy mogą wspólnie osiągnąć dla środowiska. Pomoże nam to osiągnąć nasz cel neutralności klimatycznej do 2050 roku – zapowiedziała Foerster.
– Przemysł lotniczy stoi aktualnie przed podobnymi wyzwaniami, co przemysł chemiczny. Mimo wysokich wymagań energetycznych należy dokonywać ciągłych postępów w zakresie ochrony klimatu. Dzięki ścisłej współpracy i pomyślnemu połączeniu naszego know-how w zakresie projektowania powierzchni i aerodynamiki, udało nam się teraz zrobić duży krok naprzód. Jest to doskonały przykład zrównoważonego rozwoju w praktyce, osiągniętego dzięki współpracy opartej na partnerstwie i innowacyjnym technologiom – stwierdził Markus Kamieth, członek zarządu BASF.
– Jesteśmy dumni, że w przyszłości będziemy w stanie obsługiwać całą naszą flotę frachtowców jeszcze wydajniej dzięki opracowanej technologii i zmniejszymy ślad węglowy. Inwestycje, których dokonaliśmy we wdrażaniu AeroSHARK w Lufthansa Cargo, świadomie potwierdzają nasze zaangażowanie w realizację celów ONZ dotyczących zrównoważonego rozwoju w zakresie działań na rzecz klimatu – wyjaśniła Dorothea von Boxberg, prezes Lufthansa Cargo, która oczekuje jeszcze na uzupełniający Supplemental Type Certificate (STC) dla frachtowców od Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA), wymagany do eksploatacji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.