Test bezpłatnego serwisu kawy lub herbaty na pokładach samolotów Lufthansy lotów krótko- i średniodystansowych zakończył się, lecz – jak dowiedział się Rynek Lotniczy – niemieckie linie lotnicze we wrześniu będą serwować testowo pełną gamę napojów, w tym piwo i wino.
Lufthansa, w ostatnich latach, obniżyła swoje loty, zubożając poziom oferowanych usług. Niemieckie linie lotnicze zaczęły pobierać dodatkowe opłaty za przewóz większego bagażu, czy wybór „wymarzonego” miejsca w samolotach, które realizują rejsy krótko- i średniodystansowe. Podobną opłatą został obciążony również wybór miejsca w lotach dalekiego zasięgu.
Jeszcze kilka lat temu niemiecki flagowiec pasażerowie klasy ekonomicznej lotów krótko- i średniodystansowych w trakcie serwisu otrzymywali kanapkę wraz z gorącą herbatą lub kawą. Oprócz tego serwowana była woda. Z biegiem czasu słodkie ciastko w amerykańskim stylu zastąpiło małą kanapkę, aby ostatecznie również zostać wycofanym.
Od kilku lat podróżnym rejsów wewnątrz Europy, do Afryki Północnej, jak również do Izraela i Libanu,
oferowana jest malutka czekoladka i buteleczka wody. Taki obrót spawy wiązał się z falą negatywnych komentarzy ze strony pasażerów, a w ostatecznym rozrachunku – spadek poziomu zadowolenia i odpływ klientów Lufthansy do europejskiej konkurencji.
Lufthansa,
tracąc rentowność i widząc oburzenie pasażerów, postanowiła
zaoferować testowo bezpłatną kawę i herbatę. Jak dowiedział się Rynek Lotniczy, testowe oferowanie gorących napojów na różnych trasach zostało zakończone, lecz zarząd niemieckich linii lotniczych nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji, czy taki serwis zostanie przywrócony permanentnie. Z naszych informacji wynika jednak, że Lufthansa we wrześniu przeprowadzi kolejny test, w trakcie którego oferowane napoje alkoholowe.
– Prawdą jest, że stale dostosowujemy naszą ofertę usług na trasach krótko- i średniodystansowych do oczekiwań rynku i klientów. W tym celu w lipcu na różnych trasach zaoferowaliśmy bezpłatną kawę i herbatę. We wrześniu na wybranych trasach zaoferujemy pełną gamę napojów, w tym napoje bezalkoholowe, wino i piwo – powiedział w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Boris Ogursky, rzecznik prasowy Lufthansy na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, wskazując, że „test zostanie następnie poddany ocenie w ramach bieżących analiz zadowolenia klientów”.