Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa kreśli plany powrotu do rentowności po pandemii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa kreśli plany powrotu do rentowności po pandemii
fot. Lufthansa
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa rozważają podniesienie kapitału zakładowego i przedstawiają plany powrotu do rentowności po okresie pandemii jako odchudzony przewoźnik z mniejszą flotą i zredukowaną liczbą pracowników, informuje Agencja Reutera.

Dla Lufthansy najtrudniejszym okresem był ubiegłoroczny początek pandemii koronawirusa w Europie, kiedy to ograniczenia w podróżowaniu oraz strach przez zakażeniem doprowadziły do załamania się popytu na podróże lotnicze, zmuszając niemieckiego przewoźnika do przyjęcia 9 mld euro pomocy publicznej od własnego kraju, jak również od krajów, w których zarejestrowane są linie lotnicze należące do Grupy Lufthansy. Teraz, z krystalizującym się planem działalności po pandemii, Lufthansa planuje dalsze pozyskanie kapitału na działalność. Na razie Grupa nie ustaliła daty ani wielkości podniesienia kapitału, ograniczając się do informacji w publikacji dla inwestorów z 14 czerwca, że wybrane banki podejmują już kroki przygotowawcze w tym kierunku. Plany przygotowań do działalności w “Nowej normalności” po pandemii przewidują również wyzbycie się części działalności.

“Najgorszy moment kryzysu jest już za nami”

– Najgorszy moment kryzysu jest już za nami. Nadszedł czas by z pewnością spoglądać w przyszłość – powiedział Carsten Spohr, prezes Lufthansy w wiadomości dla inwestorów, dodając iż od kwietnia, kiedy to spadła liczba zakażeń koronawirusem, sukcesywnie wzrastał poziom rezerwacji. Grupa odnotowuje szczególnie silny popyt na podróże do miejscowości turystycznych nad Morzem Śródziemnym, jak również na trasach dalekodystansowych do kierunków, w których obowiązują niewielkie ograniczenia lub brak ograniczeń w podróżowaniu.

Lufthansa nie spodziewa się by Skarb Państwa Niemiec, do którego po ubiegłorocznym przekazaniu pomocy publicznej należy 20 proc. udziałów w spółce, wyrażał sprzeciw wobec nowego planu dokapitalizowania, gdyż tym razem do niemieckiego przewoźnika nie trafiłyby środki pieniężne pochodzące z funduszy publicznych.

W maju udziałowcy udzielili Grupie zgodę na podniesienie dokapitalizowania do poziomu 5 mld euro, pomimo tego, iż spółka stwierdziła, że nie będzie potrzebowała pełnej sumy.

Przyszłe dochody będą przekazywane na spłatę 6,8 mld euro pomocy publicznej udzielonej przez niemieckich podatników. Do wsparcia dołączyły się również władze innych krajów, do których należą marki w portfolio Grupy Lufthansa - Austria, Belgia oraz Szwajcaria.

Odchudzanie działalności

Niemiecki przewoźnik poinformował również o planach pozyskania pieniędzy ze sprzedaży w przyszłym roku firmy LSG, zajmującej się działalnością cateringową oraz firmy Airplus trudniącej się usługami finansowymi. Pod młotek mogą również pójść udziały mniejszościowe Lufthansy w firmie serwisowej Lufthansa Technik.

Celem zmian ma być zagwarantowanie Lufthansie w 2024 r. marż EBIT na poziomie co najmniej 8 proc. oraz stopy zwrotu zaangażowanego kapitału ROCE na poziomie co najmniej 10 proc. W 2019 r. skonsolidowany ROCE wyniósł 6,6 proc., podczas gdy w 2020 r. -16,7 proc. Plany przewidują również ograniczenie do 2024 r. kosztów o 3,5 mld euro w porównaniu z 2019 r., wliczając w to 1,8 mld euro kosztów zatrudnienia oraz floty, która ma być o 20 proc. mniejsza, jednak bardziej efektywna.

Inwestorzy przyjęli zapowiedzi Lufthansy z ostrożnością; na wtorkowym notowaniu giełdy akcje spółki utrzymywały się na stabilnym poziomie, zauważa Agencja Reutera.

– Spodziewamy się, że inwestorzy powitają dzisiejszy plan ze szczyptą ostrożności, biorąc pod uwagę fakt, że powodzenie w jego realizacji zależy w dużej mierze od redukcji kosztów zatrudnienia – powiedział Daniel Roeska, analityk Bernstein w rozmowie z Agencją Reutera, dodając iż jest to najbardziej wyczerpujący plan spośród wszystkich przedstawionych na ten moment przez linie lotnicze z Europy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5