Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa krytykuje unijną politykę ekologiczną. Berlin na cenzurowanym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa krytykuje unijną politykę ekologiczną. Berlin na cenzurowanym
fot. Austin-Bergstrom International Airport
Dyrektor generalny Grupy Lufthansa krytycznie ocenia działania Unii Europejskiej, zauważając, że branża lotnicza potrzebuje polityki, która postrzega lotnictwo jako szansę rozwoju. Dla Carstena Spohra podnoszenie podatków lotniczych w Niemczech i implementacje opłat środowiskowych są złe, gdyż podróże długodystansowe przez węzły komunikacyjne zlokalizowane w UE staną się niekonkurencyjne, a beneficjentami unijnej polityki proekologicznej staną się lotniska m.in. Stambule, Dubaju czy Doha.

Branża lotnicza notowała wzrosty, zarówno linie lotnicze, jak i lotniska raportowały rekordowe zyski, lecz przyszła pandemia, którą wywołał koronawirus SARS-CoV-2, w wyniku której branża odnotowała największy w historii kryzys. O negatywnych skutkach pandemii większość podmiotów w branży już zapomniała, a dowodem są na to raportowane przez linie i lotniska zyski netto.

Rok 2023 był – jak wskazał Carsten Spohr, dyrektor generalny Grupy Lufthansa, na corocznym spotkaniu z akcjonariuszami – dla niemieckiego holdingu „wyjątkowy”, albowiem wszystkie linie lotnicze z Grupy odnotowały zyski netto; taka sytuacja wydarzyła się pierwszy raz w historii. Duży popyt na podróże lotnicze, zwłaszcza w kabinach premium, sprawił, że Grupa Lufthansy „na czysto” zarobiła ponad 1,7 mld euro. Dużo, choć przy zeszłorocznym wyniku finansowym Turkish Airlines, wynik netto niemieckiego holdingu wydaje się niski…

Krytyka Unii Europejskiej i Berlina

Carsten Spohr bardzo krytycznie odniósł się do organów regulacyjnych Unii Europejskiej, zauważając, że branża lotnicza potrzebuje polityki, która postrzega lotnictwo jako szansę rozwoju. Spohr skrytykował wysokie podatki lotnicze w Niemczech i wprowadzanie opłat środowiskowych, które sprawią, że podróże długodystansowe przez węzły komunikacyjne zlokalizowane w UE będą niekonkurencyjne, gdyż latanie przez Stambuł, Dubaj czy Dohę ma być znacząco tańsze.

W publicznie dostępnej notatce z przemówienia Spohra wskazano, że pakiet „Fit for 55” sprawi, że podróż lotnicza między Barceloną a Tokio przez Frankfurt będzie droższy o 230 euro, podczas gdy podróż samolotami Turkish Airlines przez Stambuł będzie droższa o jedynie 35 euro. Spohr doszedł do wniosku, że pasażerowie z państw Unii Europejskiej będą latać prez Turcję i państwa zatokowe, gdyż cena będzie główną dominantą linii pierwszego wyboru.

Polityka lotnicza Brukseli ma sprawić, że w długoterminowej perspektywie unijna branża lotnicza zostanie osłabiona, a wielu przewoźników znajdzie się w trudnej sytuacji finansowej, gdyż konkurowanie z liniami, takimi jak Emirates, Turkish Airlines i Qatar Airways o pasażerów lecących na wschód, do Afryki czy Australii będzie niemożliwe.

Nacisk na ofertę premium

Spohr poświęcił dużo czasu na omówienie nacisku Grupy na zapewnianie swoim klientom najwyższej jakości usług podróżniczych, zwłaszcza podróżującym liniami Lufthansa i SWISS. O ile niemiecki przewoźnik wprowadził już do użytku komercyjnego kabinę Allegris, o tyle szwajcarskie linie udostępnią nowy produkt premium w przyszłym roku. Z biegiem czasu niemieckie linie udostępnią również nową pierwszą klasę i to na rozwoju oferty premium skupić chce się Lufthansa.

Cel Grupy został jasno sformułowany: zapewnienie pasażerom kompleksowych wrażeń z podróży najwyższej jakości. W związku z tym holding utworzył grupę zadaniową, której zadaniem jest poprawa stabilności, punktualności, obsługi klienta i innych czynników w celu zapewnienia konkurencyjności w ofercie premium.

Jednym z powodów rozwoju produktu premium jest trend podróżujących w celach wypoczynkowych, którzy lecą na wakacje w kabinie biznes lub pierwszej. – Popyt na usługi premium nie słabnie i będzie wzrastał – powiedział Spohr, który zaznaczył, że ożywiają się również podróże służbowe, zwłaszcza na trasach transatlantyckich. Jednocześnie dyrektor generalny Grupy zauważył, że pewność w branży lotniczej należy już do przeszłości, a „zdolność do adaptacji jest nową rzeczywistość”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Cztery nowe trasy Lufthansy, w tym dwie do Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Cztery nowe trasy Lufthansy, w tym dwie do Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5