Lufthansa Group podjęła dzisiaj (4 października) decyzję o leasingu szerokokadłubowych samolotów Airbus A350-900, kontynuując modernizację swojej floty w celu zmniejszenia zużycia paliwa, złożoności i kosztów.
Niemiecki przewoźnik podpisał umowy leasingowe z firmami Avolon, SMBC Aviation Capital Ltd. i Goshawk na cztery A350-900. Nowe A350 mają wejść do służby w Lufthansie w pierwszej połowie 2022 r., wzmacniając ofertę premium przewoźnika. Dwusilnikowe samoloty zastąpią czterosilnikowe maszyny A340, dzięki temu LH obniży koszty operacyjne o około 15 proc. w porównaniu z zastępowanymi samolotami.
- Airbus A350 to jeden z najnowocześniejszych samolotów naszych czasów. Niezwykle paliwooszczędny, bardzo cichy i znacznie bardziej ekonomiczny niż jego poprzednicy. Nasi klienci doceniają nie tylko zrównoważony rozwój, ale także wyjątkowe wrażenia z lotu tym samolotem. Umowy leasingowe pozwalają nam zachować elastyczność w planowaniu floty i w pełni wykorzystać możliwości rynkowe - powiedział Dr Detlef Kayser, członek zarządu Deutsche Lufthansa AG.
Obecnie Lufthansa ma już w swojej flocie 17 A350-900. W pierwszej połowie 2022 r. liczba ta wzrośnie do 21 maszyn. Ogólnie niemiecki przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych
45 maszyn A350. Ich dostawy zaplanowane są na lata 2023-2028.
W ramach kompleksowego, długoterminowego programu modernizacji floty, Lufthansa Group odbierze w tej dekadzie dostawy kolejnych 177 samolotów krótko-, średnio- i dalekodystansowych.