Lufthansa poinformowała w oficjalnym komunikacie o negocjowaniu pakietu stabilizacyjnego na poziomie dziewięciu miliardów euro z Wirtschaftsstabilisierungsfonds (WSF). Rozmowy z Federalnym Funduszem Stabilizacji Gospodarczej i proces podejmowania decyzji politycznych wciąż trwają.
Negocjacje w sprawie środków finansowych obejmują ciche wspólnictwo i zabezpieczoną pożyczkę. Warunki są obecnie omawiane.
Udział niemieckiego rządu w kapitale zakładowym spółki jest również częścią negocjacji. W tym kontekście omawiane są różne alternatywy podwyższenia kapitału. Jedną z nich jest podwyższenie wartości nominalnej akcji do 25 proc. w razie potrzeby po obniżeniu kapitału. Ponadto rozpatrywane są warunki zgodne z tymczasową umową ramową Unii Europejskiej i ustawą WSF, w tym zrzeczenie się przyszłych wypłat dywidendy. WSF stara się także o swoją reprezentację w Radzie Nadzorczej.
Zarząd Deutsche Lufthansa AG kontynuuje negocjacje w celu zapewnienia przyszłej rentowności spółki z korzyścią dla jej klientów i pracowników. Prezes przewoźnika
Carsten Spohr pragnie zachować jednak jak największą niezależność i swobodę podejmowania decyzji oraz działań.
Podobne rozmowy toczą się w Austrii oraz w Belgii, gdzie na wsparcie liczy Brussels Airlines.
SWISS oraz Edelweiss otrzymały już zapewnienie finansowej pomocy od rządu Szwajcarii, który chociaż postawił twarde warunki, to jednak zaznaczył, że firmy zachowają pełną niezależność.
Spohr przedstawił w kwietniu plany zwolnienia 10 tys. z około 130 tys. pracowników grupy i wycofania 100 ze swoich 760 samolotów. Grupa Lufthansa spodziewa się, że popyt na podróże nie powróci do poziomu sprzed pandemii koronawirusa przynajmniej przez kilka lat.