Niemiecka Lufthansa prowadzi zaawansowane rozmowy z Boeingiem na temat zakupu nowej wersji frachtowców 777X - informują Agencja Reutera i Bloomberg.
– Negocjowaliśmy, ale jest jeszcze o wiele więcej do zrobienia – ujawnił Carsten Spohr, prezes największych linii lotniczych Europy, które według doniesień włoskiej Corriere della Sera sprzed kilku dni zainteresowane są
przejęciem ITA Airways, TAP Air Portugal, SAS, Aegean lub PLL LOT.
Dwusilnikowy samolot testowy B777XF zatrzymał się we Frankfurcie nad Menem po wizycie na Dubai Airshow. Bliskowschodnie linie lotnicze Emirates i Qatar Airways są obecnie największymi klientami Boeinga, biorąc pod uwagę nowe frachtowce. Zainteresowanie nimi przejawia również Lufthansa, która pragnie zaspokoić popyt w przewozach cargo związanych z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19.
Boeingi 777XF konkurują aktualnie o nowych klientów z airbusem A350F. Europejski producent podpisał w minionym tygodniu wiążące porozumienie z grupą spedycyjno-logistyczną CMA CGM w sprawie zakupu czterech frachtowców nowej wersji. Ponadto CMA CGM zamówiła pięć samolotów wersji A330-200F, które będą latać dla uruchomionej niedawno spółki cargo grupy spedycyjno-logistycznej.
Airbus zabiega również mocno o kolejne zamówienie ze strony Cargolux. Flota operatora z Luksemburga składa się obecnie z 30 boeingów wersji 747. Czternaście z nich to B747-8F, dziesięć B747-400F, a sześć B747-400ERF. Delegacja Cargolux odwiedziła nawet siedzibę europejskiego producenta w Tuluzie, według doniesień serwisu "Simple Flying".
Lufthansa potwierdziła ponadto we Frankfurcie nad Menem, że będzie pierwszym przewoźnikiem, który odbierze w 2023 roku pasażerski odrzutowiec 777X. Przed sezonem letnim 2022 roku flotę narodowych linii lotniczych Niemiec wzmocni natomiast pierwszy boeing 787.
Dreamliner otrzymał nazwę "Berlin".