Loty między Indiami a Ameryką Północną – które i tak w dzisiejszych czasach kosztują fortunę, ze względu na wysokie ceny paliw i słabą rupię indyjską – staną się teraz jeszcze droższe dla tych, którzy podróżują w klasie ekonomicznej z bagażem rejestrowanym. Lufthansa od teraz pozwala na przewóz jednego bezpłatnego bagażu rejestrowanego dla wszystkich rezerwacji w klasie ekonomicznej dokonanych od 1 sierpnia. Osoby, które zarezerwowały lot do 31 lipca, są zwolnione z dodatkowej opłaty.
Podczas gdy podróżni z Indii, lecący do Ameryki Północnej, mają wiele opcji podróży (połączenia non-stop i z jedną przesiadką), tego samego nie można powiedzieć o limicie bagażu. Terminale odlotów głównych indyjskich lotnisk często są świadkami sytuacji, gdzie Hindusi wybierający się w podróż do Kanady i USA pchają bagażowy wózek wypełniony po brzegi. Nowo wprowadzona polityka bagażowa Lufthansy, jak informuje „The Times of India” wymaga teraz dodatkowej opłaty za przewóz drugiego nadanego podczas odprawy bagażu.
Od 1 sierpnia niemiecki przewoźnik zaczął pobierać dodatkową opłatę od pasażerów latających między Indiami a Ameryką Północną z drugą sztuką bagażu rejestrowanego, jeśli mają wykupiony przelot w taryfie ekonomicznej. Jednak osoby, które zarezerwowały lot do 31 lipca, są zwolnione z dodatkowej opłaty.
Od teraz pasażer klasy ekonomicznej Lufthansy będzie musiał zapłacić dodatkowo 200 euro w przypadku zakupu drugiego bagażu przez Internet lub 250 euro, jeśli zechce dodać taką opcję podczas dokonywania odprawy na lotnisku. W przypadku podróży powrotnej oznacza to dodatkowe 400 do 500 euro, które podróżny musi doliczyć do kwoty ponoszonej za sam bilet lotniczy. Warto w tym miejscu wspomnieć, że amerykańscy przewoźnicy od kilku lat dopuszczają na przewóz tylko jedną sztukę bagażu rejestrowanego bez dodatkowej opłaty od pasażerów klasy ekonomicznej.
„Z dniem 1 sierpnia 2022 roku polityka Lufthansy dotycząca bezpłatnego bagażu została dostosowana do atlantyckich partnerów joint venture tj. United Airlines i Air Canada. Na wszystkich trasach między Indiami a Ameryką Północną (USA, Kanada, Meksyk itp.) linie z grupy Lufthansy wraz ze swoimi partnerami zaoferują jedną sztukę bezpłatnego bagażu rejestrowanego w klasie ekonomicznej" – przekazało indyjskiemu dziennikowi „The Times of India” lokalne wiodące biuro podróży.
„Polityka bagażowa dla wszystkich innych klas przeloty, a także dodatkowy bezpłatny limit bagażu dla klientów statusowych pozostaną niezmienione. Wszystkie rezerwacje, które zostały wystawione do 31 lipca 2022 r., będą akceptowane zgodnie z aktualnym limitem bagażu” – dodano w komunikacie.
Powód – cena lotniczej kerozyny
Decyzja o zmniejszeniu limitu bagażu najprawdopodobniej wynika z obecnego wzrostu cen paliw i wynikających z tego dodatkowych wyzwań finansowych. Znaczna część przychodów jakie uzyskują linie lotnicze z lotów pasażerskich pochodzi z przewożonego przez nich frachtu. Wprowadzając opłatę za odprawiony przez pasażerów klasy ekonomicznej drugi bagaż, Lufthansa ma nadzieję zwolnić przestrzeń ładunkową w
swoich samolotach, aby przewieźć więcej lukratywnego cargo, co pozwoli wygenerować tak potrzebną w dzisiejszych czasach dodatkową gotówkę.
Air India – najtańsza opcja podróży do Ameryki
Jeśli chodzi limit bagażu na rejsach między Indiami a Ameryką Północną, Air India, pod względem hojności, jest na samym szczycie. Pandemia COVID-19 wpłynęła na preferencje pasażerów dotyczące lotów bez międzylądowań. W przypadku narodowych linii lotniczych Indii, Air India, i możliwości przewozu większej ilości bagażu rejestrowanego, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat, wybór flagowego przewoźnika z subkontynentu indyjskiego będzie dla pasażerów bardzo atrakcyjny.
Szybkie porównanie taryf i polityki bagażowej różnych linii lotniczych rywalizujących o pasażerów w sektorze Indie-Ameryka Północna wyjaśnia, dlaczego wielu podróżnych woli polecieć Air Indią, pomimo problemów z ich usługami. Nie najgorzej w tym zestawieniu wypadają Polskie Linie Lotnicze LOT, które oferują darmowy przewóz dwóch bagaży, a cena przelotu również nie jest wygórowana.
Oto taryfy ekonomiczne i limit bagażu za bilet w jedną stronę z Nowego Delhi do Chicago w dniu 30 września:
Air India: 870 dolarów (dozwolony jest przewóz dwóch sztuk bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg),
Polskie Linie Lotnicze LOT: 1056 dolarów (dozwolony jest przewóz dwóch sztuk bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg),
United Airlines: 1317 dolarów (dozwolony jest przewóz jednej sztuki bagażu o wadze 23 kg),
Lufthansa: 1756 dolarów (dozwolony jest przewóz jednej sztuki bagażu o wadze 23 kg).
Indyjski przewoźnik, Air India, ma jednak do czynienia z konkurencją ze strony przewoźników z Bliskiego Wschodu. Na przykład w przypadku podróży w ten sam dzień linie lotnicze Emirates oferują bilet w klasie ekonomicznej za 853 dolary. Emiracki operator zezwala pasażerowi na przewóz dwóch bagażów rejestrowanych, z czego każdy może ważyć do 23 kg. Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw, okaże się, czy Lufthansa jest wyjątkiem, czy też więcej przewoźników pójdzie w jej ślady.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.