Boeing B787-9 Dreamliner linii Lufthansa o rejestracji D-ABPA i przyszłym nadanym imieniu "Berlin" zostanie dostarczony przewoźnikowi po uzyskaniu certyfikatu Amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) latem tego roku - poinformował niemiecki przewoźnik w oficjalnym komunikacie.
Według wyliczeń niemieckiej linii, nowoczesny
Dreamliner będzie zużywał średnio około 2,5 litra kerozyny w przeliczeniu na jednego pasażera i przeleciane 100 kilometrów. To o około 25 proc. mniej niż samoloty poprzedniej generacji. Emisja CO2 również ulegnie odpowiedniej poprawie i zmniejszeniu o 15-20 proc.
Boeing 787-9 "Berlin", który w ostatnim czasie odbywał
loty techniczne, będzie posiadał ulepszoną kabinę pasażerską - w tym bezpośredni dostęp do korytarza dla wszystkich pasażerów w nowej klasie biznes. Po kilkutygodniowej przebudowie kabiny we Lufthansa Technik we Frankfurcie, samolot będzie początkowo eksploatowany na trasach krajowych w Niemczech celem przeszkolenia załóg na nowy typ we flocie. Pierwszą regularną trasą, na której poleci Dreamliner Lufthansy, będą loty do Toronto.
Lufthansa miała otrzymać swojego pierwszego B787 na początku tego roku, jednak dostawa jest opóźniona, ponieważ
FAA poinformowała, że chce samodzielnie certyfikować nowe Dreamlinery. W związku z tym dostawy tych samolotów opóźnione są o kilka miesięcy.
Do tej pory Lufthansa Group zamówiła łącznie
32 boeingi 787 Dreamliner, które zostaną dostarczone w latach 2022-2027. Kilka z nich otrzyma m.in. Austrian Airlines oraz Swiss.
Boeing B787 DreamlinerJaki zatem jest naprawdę B787? Mimo różnych wpadek programu B787, Dreamliner jako produkt był i jest na pewno przełomem wśród samolotów pasażerskich. Nowoczesna konstrukcja, zaawansowane technologicznie silniki oraz lekkie kompozytowe materiały gwarantują obniżenie poziom hałasu, a także bardziej przyjazne warunki na pokładzie. To tylko niektóre z zalet, które zapewniają pasażerom wysoki komfort podczas podróży. Jednak niektóre z najbardziej innowacyjnych technologii na pokładzie Boeinga 787 nie są widoczne gołym okiem, ale z pewnością pomogą pasażerom odczuć różnice i sprawią, że ich lot będzie bardziej przyjemny i komfortowy.
Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1485 samolotów B787: 416 w wersji B787-8, 887 maszyn B787-9 oraz 182 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1006 Dreamlinerów: 377 B787-8, 568 B787-9 oraz 61 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu. Wśród dostarczonych samolotów znajduje się także 15 maszyn B787: osiem B787-8 oraz siedem większych B787-9, należących do rodzimego LOT-u.