Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa przywraca serwis kawy i herbaty!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa przywraca serwis kawy i herbaty!
fot. Deutsche Lufthansa
Serwis pokładowy Lufthansy w lotach europejskich i do Afryki Północnej zubożał. Pasażerowie klasy ekonomicznej otrzymują jedynie malutką czekoladkę i buteleczkę wody, co wiązało się z negatywnymi komentarzami. Niemieckie linie reagują na spadek zadowolenia pasażerów serwisem i przywracają „testowo” darmowy serwis kawy i herbaty na krótkich lotach.

Trzy lata temu Lufthansa, w ramach cięcia kosztów stałych, wyeliminowała z serwisu z klasie ekonomicznej darmowy poczęstunek. Do 2021 roku niemiecki przewoźnik serwował pasażerom lecącym w klasie ekonomicznej kanapkę/wrapa i kawę, herbatę lub wodę.

Od czasów pandemii podróżni otrzymują malutką czekoladkę, która zawiera w sobie zaledwie 40 proc. kakao, oraz 300-ml buteleczkę wody niegazowanej. Ceny lotów Lufthansy rosną, a koszt jednostkowy tych dwóch produktów maleje. W zeszłym roku wyniósł on zaledwie 0,33 euro. Wcześniej Lufthansa, za zaoferowanie pasażerowi w klasie ekonomicznej, w trakcie lotu krótkiego zasięgu, poczęstunku, wydawała 0,89 euro.

Lufthansa nie udostępnia całkowitych przychodów generowanych ze sprzedaży na pokładach samolotów, lecz niemieckie linie lotnicze wskazują, że przeciętny pasażer, który dokonuje w trakcie lotu zakupu jedzenia i napoju, wydaje średnio 8,65 euro.

Pasażerowie lotów Lufthansy wewnątrz Europy i do Afryki Północnej, Izraela i Libanu wciąż mogą napić się kawy lub herbaty, lecz gorący napój wiąże się z dodatkową zapłatą trzech lub czterech euro. Zubożenie serwisu w klasie ekonomicznej wiązało się z wysypem negatywnych komentarzy i spadkiem ocen produktu pokładowego.

Kadra kierownicza niemieckich linii zauważyła, że ​​w ostatnich latach poziom zadowolenia klientów przewoźnika gwałtownie spadł, co skutkowało podjęciem nagłej decyzji o przywróceniu w ramach „próbnej akcji” darmowego serwisu kawy i herbaty pasażerom klasy ekonomicznej. Inne napoje i przekąski wciąż będą podlegały dodatkowej opłacie.

Prawda jest taka, że produkt tradycyjnych linii lotniczych w Europie na trasach europejskich prawie nie różni się od serwisu niskokosztowych przewoźników lotniczych. Jedynie co odróżnia dwa modele biznesowe, to możliwość darmowego przewozu walizki kabinowej, choć i ta różnica zaczyna się zacierać.

Chwalebne jest to, że Lufthansa zmienia swoją decyzję i wprowadza pewne „ulepszenia”, choć w ogólnym ujęciu jest to bardzo niewielka inwestycja. Przewoźnik ma dużo do poprawy i warto, aby za jedną zmianą poszły kolejne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Lufthansa krytykuje unijną politykę ekologiczną. Berlin na cenzurowanym

Biznes i przemysł

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Zobacz również:

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Tomasz Śniedziewski 13 maja 2024

Lufthansa krytykuje unijną politykę ekologiczną. Berlin na cenzurowanym

Biznes i przemysł

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa stawia na Brukselę. Hub na Afrykę

Mateusz Kieruzal 18 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5