Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa rozważa reaktywację nawet ośmiu A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa rozważa reaktywację nawet ośmiu A380
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Lufthansa rozważają reaktywację nawet ośmiu dwupokładowych airbusów A380 - donosi serwis "aero.de". Największe samoloty pasażerskie świata miałyby obsłużą trasy do Ameryki Północnej, gdzie narodowy przewoźnik Niemiec prognozuje najwyższy popyt w najbliższych miesiącach.

Największe linie lotnicze Europy kalkulują w przypadku powrotu popularnych Super Jumbo warianty "3+1" lub "6+2". To oznacza, że trzy lub nawet sześć czterosilnikowych gigantów będzie ponownie eksploatowanych na długodystansowych transatlantyckich połączeniach z Frankfurtu nad Menem i Monachium, głównie do miejsc docelowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jeden lub dwa A380 pozostaną natomiast w rezerwie.

Taki ruch zarządzających Lufthansą to efekt nadspodziewanie dużego popytu i przeciwdziałanie tworzeniu się "wąskich gardeł" na najbardziej obleganych przez podróżnych trasach międzykontynentalnych. Niemniej, jak to w przypadku narodowego przewoźnika Niemiec ostatnio coraz częściej obserwujemy, opcja z Super Jumbo nie jest przesądzona.

Alternatywą kilka 777-300ER

Boeing bowiem zaproponował największym liniom lotniczym Starego Kontynentu inne rozwiązanie. Zamiast reaktywacji wycofywanych już dwa razy z floty airbusów A380, amerykański producent oferuje od czterech do sześciu szerokokadłubowych odrzutowców wersji 777-300ER, z których pozyskania zrezygnowali pierwotni nabywcy.

Prezes Lufthansy Carsten Spohr ma więc wybór i pozostaje czekać na jego ostateczną decyzję. Czasu do namysłu nie ma jednak zbyt wiele, bowiem międzynarodowy ruch pasażerski systematycznie rośnie, a na wielu najważniejszych europejskich lotniskach podróżni borykają się z zakłóceniami oraz opóźnieniami, spowodowanymi niedostatkiem personelu.

Sześć Super Jumbo wróci jesienią do Airbusa

Lufthansa posiada w swojej flocie czternaście airbusów A380. Wszystkie zostały zaparkowane na dłuższy czas w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Sześć Super Jumbo zostało już odsprzedanych Airbusowi. Wrócą one do producenta między październikiem bieżącego roku a listopadem 2023 roku. Powrót A380 do obsługi siatki połączeń Lufthansy czterosilnikowych gigantów ucieszyłby z pewnością wielu pasażerów i fanów lotnictwa, ale jak dobrze wiemy wszystko będzie zależeć od kosztów i przede wszystkim popytu na latanie, który mógłby je pokryć.

Zapraszamy także do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5