Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zamówienie airbusów A220. Powiększą i odnowią flotę regionalną?

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
05-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa rozważa zamówienie airbusów A220. Powiększą i odnowią flotę regionalną?
Fot. Airbus Media
Spółka Deutsche Lufthansa AG rozważa zakup kolejnych samolotów A220. Nowy airbusy mają zwiększyć rentowność na trasach regionalnych, gdy europejskie linie lotnicze będą wracać do formy po pandemii koronawirusa - donosi Bloomberg powołując się na osoby zaznajomione z tą sprawą. W ostatnich dniach przewoźnik wysłał zapytania ofertowe do producentów odrzutowców regionalnych, w tym również do Airbusa.

Niemiecka grupa lotnicza chce uprościć flotę samolotów regionalnych, która obecnie składa się z kilku różnych modeli w różnych spółkach zależnych. Konsolidacja na A220 pomoże w osiągnięciu zysków- powiedziały Bloombergowi osoby, które prosiły o nieujawnianie tożsamości, ponieważ rozmowy są w toku. Zwrot w kierunku samolotów A220 może pomóc Lufthansie w ograniczeniu wydatków na paliwo, konserwację i szkolenia w miarę zwiększania zdolności przewozowej. Poszukiwanie większej liczby samolotów wąskokadłubowych to kolejny znak, że Lufthansa wraca do większego latania po tym, jak potrzebowała rok temu prawie 10 mld euro dofinansowania, aby przetrwać pandemię. W środę (3 listopada) grupa LH ogłosiła zaskakujący zysk i podniosła prognozy, co spowodowało wzrost akcji o 7 proc., najwięcej od ponad roku.

Podczas telekonferencji Carsten Spohr, szef Lufthansa Group, powiedział, że Lufthansa wysłała zapytania ofertowe do producentów odrzutowców regionalnych, co jest pierwszym etapem potencjalnego zakupu samolotów. Nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji i możliwe, że Lufthansa wybierze innego producenta. Inne modele, w tym embraery, są wśród możliwych wyborów - podsumował Spohr podczas konferencji.

Warto dodać, że Lufthansa już eksploatuje zarówno samolotów Airbusa jak i Embraera. Jednak Embraer twierdzi, że jego rodzina odrzutowców E2 ma najniższe koszty wśród samolotów podobnej wielkości. Airbus oraz Embraer odmówili komentarza Bloombergowi na temat poufnych rozmów z klientami. Dla Airbusa duże zamówienie byłoby nowym impulsem do rozwoju programu A220, który został rozpoczęty tuż przed pandemią, przez którą załamał się popyt na nowe samoloty. Ostatnio nowa włoska linia Italia Trasporto Aereo przedstawiła w zeszłym miesiącu umowę na zakup lub leasing 22 odrzutowców A220, a Air Canada cofnęła decyzję o anulowaniu dwóch zamówionych samolotów.

Spohr na razie nie powiedział, ile samolotów jest branych pod uwagę. Warto dodać, że linia Swiss, wchodząca w skład Lufthansa Group, była pierwszym klientem (launch customer) A220. Swissa eksploatuje obecnie 21 samolotów A220-300 i dziewięć A220-100. Podobnie jak jego rywal Embraer, A220 jest stosunkowo łatwy do zapełnienia ze względu na pojemność pokładu (od 110 do 150 miejsc), w zależności od wybranego modelu i konfiguracji. Wiele z nich latało nawet w szczytowym okresie lockdownu w 2020 r., kiedy to globalna flota została w dużej mierze uziemiona.

Lufthansa wyznaczyła sobie w czerwcu nowe cele dotyczące zysków, a wykorzystanie mniejszych samolotów na trasach krótkodystansowych mogłoby pomóc w zwiększeniu wskaźnika zajętych miejsc, czyli tzw. load factora (LF), który jest jednym z kluczowych wyznaczników rentowności dla linii lotniczych.

Airbus A220 ze zwiększonym zasięgiem i MTOW

W maju 2019 r. Airbus podjął decyzję, że maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.

Stary CSeries, nowy A220

Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Do tej pory zamówiono 643 maszyn A220: 90 A220-100 oraz 553 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 173 samoloty tego typu: 50 A220-100 oraz 123 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (50), airBaltic (32) oraz wspomniany wcześniej Swiss (30).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jackson Square Aviation zamawia 50 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Jackson Square Aviation zamawia 50 airbusów z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 12 marca 2025

Korean i Asiana już po fuzji. Przewoźnik prezentuje nowe logo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 grudnia 2023

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group spłaca pomoc finansową od niemieckiego rządu

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Jackson Square Aviation zamawia 50 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Jackson Square Aviation zamawia 50 airbusów z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 12 marca 2025

Korean i Asiana już po fuzji. Przewoźnik prezentuje nowe logo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 grudnia 2023

Lufthansa przygotowuje uruchomienie City Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group spłaca pomoc finansową od niemieckiego rządu

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5