Lufthansa Technik zbuduje kabinę VIP na pokładzie airbusa ACJ320neo dla nieujawnionego prywatnego klienta. Samolot ma zostać wyposażony w nową kabinę latem 2023 roku, w centrum kompletacji kabin w niemieckim Hamburgu. Wnętrze kabiny zostanie ukończone do wiosny 2024 roku. Kabina będzie oferować wiele udogodnień na pokładzie samolotu tej klasy, zapewniając pasażerom prawdziwie światowej klasy wrażenia podczas lotu.
Kabina VIP na pokładzie nowego odrzutowca biznesowego będzie wyposażona w meble i udogodnienia dostosowane do najwyższych wymagań luksusu i trwałości. Pozwala to samolotowi obsłużyć wysokiej klasy personel i gości, jednocześnie pełniąc funkcję elastycznego samolotu czarterowego. Każda funkcja, w tym system rozrywki pokładowej podczas lotu, będzie najnowocześniejsza, oferując gościom najlepszą dostępną ofertę na rynku. Systemy rozrywki pokładowej i komunikacji telefonicznej będą oparte o zaawansowaną technologię systemu łączności satelitarnej.
Nieujawniony przez Lufthansę Technik prywatny klient ściśle współpracował z producentem, aby zaprojektować kabinę idealnie dopasowaną do jego potrzeb. Na życzenie klienta kabina będzie wyposażona tylko w kilka ekranów cyfrowych, ponieważ system rozrywki został zaprojektowany w taki sposób, aby pasażerowie bez problemu mogli bezpośrednio zintegrować go z urządzeniami mobilnymi, w tym telefonami komórkowymi, laptopami i tabletami. System będzie działał podobnie jak inteligentny dom, umożliwiając pasażerom przesyłanie osobistych treści na zamontowane na pokładzie samolotu wyświetlacze.
– Dzięki elastycznemu wnętrzu i najwyższej klasy systemowi rozrywki samolot (ACJ320neo) wyznaczy zupełnie nowe standardy dla wąskokadłubowych kabin VIP. Ale jeszcze bardziej cieszy mnie to, że udało nam się przekonać klienta, nie tylko naszą wiodącą na świecie wiedzą w zakresie projektowania, inżynierii i wykończenia kabin, ale także kompletnym pakietem usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Jesteśmy jedyną firmą w świecie, który może zaoferować tak kompleksowy pakiet dla samolotów VIP – powiedział wiceprezes ds. specjalnych usług lotniczych w Lufthansa Technik, Michael von Puttkamer.
Kabina będzie wyposażona w kilka innych zaawansowanych systemów zwiększających komfort lotu pasażerów, w tym pokładowy system nawilżania powietrza. Wewnętrzny zespół projektowy Lufthansa Technik, znajdujący się w centrum projektowym firmy w Hamburgu, zaprojektował niestandardową kabinę tak, aby była liniowa, podkreślając prywatność pasażerów. Układ wnętrza zaczyna się od otwartego wielkiego wejścia bezpośrednio za kokpitem. Następnie pasażerowie na pokładzie samolotu udadzą się w kierunku tyłu samolotu, przechodząc przez różne salony i pomieszczenia biurowe, zanim w końcu dotrą do przestronnej głównej sypialni, która zostanie zlokalizowana na rufie kabiny.
Samolot ma być często używany przez kupującego i jego rodzinę. Samolot, w momencie, kiedy nie będzie bezpośrednio używany przez kupującego, będzie wykorzystywany do lotniczych usług czarterowych. Producent pracuje nad zapewnieniem dodatkowej certyfikacji typu dla operacji prywatnych i czarterowych. Prywatny odrzutowiec z 19 pasażerami wyposażony będzie w Program Kontroli Produkcji Samolotów (APIP) wraz ze wsparciem ze strony Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu (CAMO) zapewnianym przez producenta. Te dodatkowe usługi zapewnią kupującemu obsługę techniczną statku powietrznego i gwarancję, że samolot w wersji biznesowej pozostanie zdatny do lotu przez okres pięciu lat od dostawy.
Samoloty biznesowe airbusa typu ACJ319neo i ACJ320neo mają trzy razy więcej miejsca niż tradycyjne duże odrzutowce biznesowe, przy podobnym zasięgu i kosztach operacyjnych. Dzięki nowym silnikom i sharkletom, które pozwalają zaoszczędzić użytkownikom około 15-20 proc. paliwa, rodzina ACJ320neo zapewnia większy zasięg i większy komfort lotu najbardziej dla wymagających klientów. Wnętrza ACJ-ów są w pełni konfigurowalne.
ACJ319neo może przewieźć ośmioro pasażerów na odległości do 12 500 km (6750 mil), utrzymując się w powietrzu aż przez 15 godzin. Z kolei ACJ320neo zabiera do 25 pasażerów, pokonując do 11 100 km (6000 mil) i umożliwiając loty trwające do 13 godzin. Samolot może połączyć Londyn z Pekinem czy np. Kapsztad i Moskwę z Los Angeles.
Wszystkie odrzutowce biznesowe produkowane przez Airbusa to konstrukcje bazujące na najnowocześniejszej rodzinie liniowych samolotów pasażerskich na świecie. Jak dodaje producent, „takim atutem nie może pochwalić się żaden inny producent typowych maszyn projektowanych dla użytkowników biznesowych”. Plusem jest ogólnoświatowa sieć wsparcia, z powodzeniem obsługująca przeszło 10 tys. samolotów należących do ponad 500 klientów i operatorów.