Grupa Lufthansa rozszerzyła program zrównoważonego rozwoju, poprzez wprowadzenie „zielonych” taryf na 12 trasach długodystansowych. Pasażerowie, kupując droższe bilety, będą mogli w „ekologiczny” sposób polecieć do Brazylii, Demokratycznej Republiki Konga, Hong Kongu, Indii, Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych, Singapuru oraz Tajlandii.
Niemiecka grupa lotnicza chęć wprowadzania do swojej oferty biletowej „zielonych” taryf lotniczych ogłosiła w sierpniu 2022 roku. Ideą „zrównoważonych” biletów lotniczych jest umożliwienie pasażerom rekompensowanie emitowanego w trakcie lotów śladu węglowego. Odbywa się to za pomocą programów offsetowych lub poprzez wirtualny zakup zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Użyłem stwierdzenia wirtualny, gdyż nie ma do końca pewności, że zakupiony przez nas SAF zostanie wykorzystany w konkretnym locie.
Pilotażem objęte zostały rejsy europejskie oferowane przez linie lotnicze należące do grupy Lufthansa do i ze Skandynawii. Zielona taryfa w fazie testowej była oferowana zarówno w klasie ekonomicznej, jak i biznes. W fazie testowej „ekologiczne” taryfy ekonomicznie były o połowę droższe, podczas gdy za przelot w „zielonej” klasie biznes trzeba było zapłacić nawet o 80 proc. więcej.
Po przeprowadzeniu fazy pilotażowej konceptu zielonych taryf lotniczych,
grupa Lufthansa uznała testy za sukces i wprowadziła ekologiczne taryfy biletowe, dzięki którym „latanie jest bardziej zrównoważone”, we wszystkich rejsach europejskich oraz do Algierii, Maroka i Tunezji. Do tej pory na wykupienie droższych taryf biletów zdecydowało się, jak podaje Lufthansa, ponad pół miliona osób. Jeśli zestawimy to z liczbą przewożonych przez niemiecką grupę lotniczą pasażerów, to jasno wynika, że popyt na „zielone” taryfy jest znikomy.
Lufthansa, którą brytyjski
Urząd ds. Standardów Reklamy uznał za kłamcę w sprawach ekologii, idzie o krok dalej i wprowadza ekologiczne taryfy biletowe w rejsach długodystansowych. Fazą testową objęte jest 12 tras do ośmiu krajów.
– Ludzie chcą latać i być mobilni, chcą odkrywać świat, odwiedzać przyjaciół i rodzinę lub osobiście podpisywać umowy. Rosnące zapotrzebowanie na nasze taryfy Zielone Taryfy pokazuje, że coraz więcej osób chce podróżować w sposób możliwie najbardziej zrównoważony. Wspieramy im, oferując odpowiednie oferty. Faza testowa „Zielonych Taryf” w rejsach długodystansowych dostarczy nam dużo ważnych spostrzeżeń, które wykorzystamy do dalszego rozwoju naszego portfolio bardziej zrównoważonych podróży [lotniczych, od red.] – powiedziała Christina Foerster, członek zarządu Grupy Lufthansa ds. rozwoju marki i zrównoważonego rozwoju.
Zielone taryfy w lotniczych połączeniach międzykontynentalnych dostępne są od końca listopada. Co ciekawe, obecna faza testowa nie jest ograniczona wyłącznie do lotów z hubów linii w ramach Grupy Lufthansa. Pilotażem objęto następujące trasy: Frankfurt – Bengaluru, Monachium – Seul, Bruksela – Kinszasa, Zurych – Los Angeles, Frankfurt – Miami, São Paulo – Zurych, Nairobi – Frankfurt i Bangkok – Wiedeń. Droższe, lecz „bardziej ekologiczne” taryfy mogą zakupić podróżni lecący także z Singapuru do Londynu, z Londynu do Hong Kongu oraz Paryża do Bangkoku.